Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Måla klister på vägg?

Produkter
(logga in för att koppla)

Raptor

Medlem
Hej,

Har en liten idé om att måla med typ ´post-it´ klister på en vägg och sedan kunna sätta fast kort, lite som en anslagstavla fast utan kork.

Någon som sett en lösning på detta?

/Vänligen, Robert.
 
Har du tänkt på smuts och flugor som också fastnar?

En lösning kunde vara att måla med en blank hård färg och sedan applicera klistret på fotona och sätta upp dem. Ett gummiklister som Fastik kanske kan fungera? Det går att gnugga bort från fotona.

Själv använder jag två lösningar:
* ett stort whiteboard och magneter.
* en ståltråd som jag spänt vågrätt mellan två skruvar och trätt upp klädnypor på.
 
Hej Stina,

Smuts och flugor tänkte jag inte på :eek:), så det finns gummi klister? låter lovande....

Tänkte ha en stor yta på jobbet med bilder från kundevents och på personalen....

tror vi har målad väv på väggen, kanske blir svårt att få fäste....

Tack för svaret :eek:)
 
Hej Daniel,

Du ser, det måste provas, hoppas det går att torka rent med en blöt trasa utan att det klistriga förstörs...

Mot affären.

Tackar, R.
 
Hej Gustav,

Ska kolla på den lösningen också, har tänk en yta på typ 2*1.5 meter vägrät.

det som kan vara smolk i bägaren är väl som Stina.D nämde att det kanske drar till sig smuts och kanske en del andra saker...

Tackar, R.
 
Magnetfärg

Ett alternativ kan ju vara magnetisk färg.
Har själv aldrig testat det, men det lär visst finnas i alla fall.
Då är det bara att montera alla kort med hjälp av kylskåpsmagneter.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.