Annons

Mässrapport?

Produkter
(logga in för att koppla)
Var där.. vet inte vad man ska säga..

Gå å hälsa på David. Han verkade vara på gott humör idag iallafall ;-)

Christer också för den delen :)


/Adam
(som har länsat scandinavianphotos lådor och hyllor idag)
 
Var inne på SP en sväng alldeles innan stängningsdags och det var rätt tomt där då. Annat var det i förmiddags :)
 
Snälla lägg upp lite bilder från mässan! Jag har ingen möjligen att komma in i år :( Jag får väl hålla till godo me proffsfoto som kom idag...

/A\
 
En liten artikel med bilder kommer även i år. Men i år blir den lite kortare, då jag blev sent inkallad (idag) för att biträda Magnus och Göran i Allt om digitalfotos monter.

Men som sagt, jag ska försöka kuta runt, snacka med folk och ta lite bilder.


/Jeppe - er ständiga mässbevakare ;)
 
Var där när de öppnade. Mycket folk, mycket grejer...köpte en Crumpler-väska på rea hos Scandinavian och en Lensbabie på A&T...skitcool. Mässpris 600 spänn, rekommenderas.
 
Jag åker inte dit förrän imorgon, men här kommer ett litet smakprov från förra året :-D
 

Bilagor

  • fotomassa2004.jpg
    fotomassa2004.jpg
    28.7 KB · Visningar: 864
Snyft, jag kan inte haller aka dit i ar. O tyck annu mer synd om mej for jag har flickvannen i jokoping som jag inte far traffa pa lange.

Vet ni? det ar synd om mej.
 
mc bruno skrev:
Snyft, jag kan inte haller aka dit i ar. O tyck annu mer synd om mej for jag har flickvannen i jokoping som jag inte far traffa pa lange.

Vet ni? det ar synd om mej.

Jag känner medlidande =)
Tack för bilderna. Man kan ju inte gå och lägga sig när man har Proffsfoto tidningen här...

/A\
 
Crumpler-säcken

Hejsan!
Jag fick så dåligt samvete att jag kom upp först vid 13-tiden i fredags. Men det visade sig räcka, benen tog slut vid 17-tiden och då dök dagens coolaste pryl upp ;) Var tvungen att dra upp kameran, ISO 1600 blev det tydligen :/
Jag hade mina tankar på mitt kommande Canon EF 70-200mm f/4L.
 

Bilagor

  • crumpler-säcken.jpg
    crumpler-säcken.jpg
    44.4 KB · Visningar: 779
Mässans höjdpunkter var Terjes bildspel och Zeiss Ikon. Alla som skall åka på mässan ta en titt på nya Zeiss Ikon den är fantiskt byggd, härlig känsla i objektiven. Mätsökaren är väldigt ljus. Om von Pluring hälsar på snart så skall jag köpa en sådan. Nya Mamiya ZD var lite trevlig också.
 
Terjes bildspel var bra. Han förflyttar naturfotografin inte bara ett, utan flera steg framåt. Flera lämnade dock salen tidigare, kanske hade de förväntat sig nåt annat? Några bakom mig muttrade om att de inte gillade suddiga bilder =)

Kollade också på den nya Velvian som är på gång. När man jämförde den med den gamla 100-filmen, så var den mycket renare i färgerna. Den nuvarande drar en del åt grönt.

Mvh Stefan
 
Piscovery skrev:
Mässans höjdpunkter var Terjes bildspel och Zeiss Ikon. Alla som skall åka på mässan ta en titt på nya Zeiss Ikon den är fantiskt byggd, härlig känsla i objektiven. Mätsökaren är väldigt ljus. Om von Pluring hälsar på snart så skall jag köpa en sådan. Nya Mamiya ZD var lite trevlig också.

Trodde inte Zeiss Ikon skulle finnas där, annars hade jag kanske planerat en tur dit. Är också intresserad av denna kamera och optiken till den men har investerat i en Bessa R2 så länge. Men de nya Zeiss-optikerna passar ju på det huset också fast den jag är mest intresserad av, Sonnar 85mm/2, kostar en liten förmögenhet. Visade de den också där måntro? Ja man får nog hoppas von Pluring hälsar på om den kameran ska bli verklighet annars är det väl endast försäljning av diverse kamera/fotoutrustning som kan finansiera ett sådant köp.
 
Piscovery skrev:
Mässans höjdpunkter var Terjes bildspel och Zeiss Ikon. Alla som skall åka på mässan ta en titt på nya Zeiss Ikon den är fantiskt byggd, härlig känsla i objektiven. Mätsökaren är väldigt ljus. B]
Ja, det var märkligt att vi hela tiden passerade Profotos monter;-) Men den är ganska läcker.

Nu ska jag ut och plåta Lensbabie.
 
Det var trevligt att Profoto hade alla objektiv till Zeiss Ikon. 85:an och 15mm gluggen är rejäla doningar. Kommer tydligen en ny katalog snart och kameran skall vara tillgänglig i "sommar".
 
Piscovery skrev:
Det var trevligt att Profoto hade alla objektiv till Zeiss Ikon. 85:an och 15mm gluggen är rejäla doningar. Kommer tydligen en ny katalog snart och kameran skall vara tillgänglig i "sommar".

Cosinas egen 15mm Heliar är en mycket liten och kompakt optik (endast 3x5cm och max 150g) med fantastisk optisk prestanda. Och deras 75mm är ganska liten också. Hur stor var Zeiss 15mm och 85:a ungefär? Jag har ju en rejält stor 35mm Nokton och den skymmer hörnet av sökarramen för 35mm i Bessa R2-huset. Men Sonnaren är väl knappt så stor att den kan skymma sökkarramen?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.