Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Lurad på tradera
- Trådstartare voitcanon
- Start datum
screamin-daemon
Aktiv medlem
Hota med negativt omdöme och eventuell anmäla för salu av piratkopior. Det strider mot svensk lag och även Traderas regler att sälja kopior.
EDIT: Hur ser du det är en kopia?
EDIT: Hur ser du det är en kopia?
Peterus
Aktiv medlem
Jag la ett bud på en minnespinne på tradera vann auktionen och när jag får paketet och öppnar och tar ut minnespinnen så är det en kopia. Säljaren hävdar att det är ett riktigt och att jag har haft sönder det, hur ska jag gå till väga?
Just USB-minnen (de ska gärna vara "riktigt stora") verkar vara mycket bluff med på Blocket och Tradera.
Tyvärr tror jag inte man kan göra mer än att lämna ett dåligt omdöme och att kanske anmäla till Tradera?
Om tillräckligt många klagar så stängs kanske säljaren av.
Rent juridiskt kan man säkert polisanmäla också men frågan är om det ger någonting.
Alltid trist när sådant händer.
/Peter
Sven Blomquist
Aktiv medlem
Glöm o gå vidare! Tag det som en billig lektion. Det kunde lika gärna vara en kamera för ett antal tusen.
voitcanon
Aktiv medlem
Det är alltid trist när sånt händer. Men jag undrar varför man köper just ett USB-minne på Tradera? Uppenbarligen inte helt riskfritt, och de är inte speciellt dyra annars ändå.
Jag la ett bud på 500 på usb minnet tror de går på runt 2000-3000 i handeln, trodde jag skulle bli överbjuden direkt men det vart jag ej och van auktionen.
lofling
Aktiv medlem
Jag la ett bud på 500 på usb minnet tror de går på runt 2000-3000 i handeln, trodde jag skulle bli överbjuden direkt men det vart jag ej och van auktionen.
Sorry, ungefär det jag sa. Det finns tyvärr ett talesätt som heter "You get what you pay for". Brukar ofta stämma, att det är något lurt när priset är för bra för att vara sant...
Melker Humala
Aktiv medlem
Vad var det för minne?
M
Peterus
Aktiv medlem
Just detta minne har ju varit omskrivet förr.
http://forum.tradera.com/viewtopic.php?p=73704&sid=3a7ffb543491f89580010a89ab4f1php
/Peter
http://forum.tradera.com/viewtopic.php?p=73704&sid=3a7ffb543491f89580010a89ab4f1php
/Peter