Tillbaka till orginalfrågan. Vad betalade du för ditt paket?
Jag ska direkt börja med att berätta att jag faktiskt jobbar på Expert. Tänker dock inte ge mig in i diskussionen om vad vissa tycker och inte tycker om oss. Istället tänkte jag försöka förklara lite av de jag tror har ställt till detta.
Vi säljer Nikon D80 med alla 3 objektiv som har nämnts här ovan. 7999:- med 18-55, 9999:- med 18-135 och egentligen ska vi ta 10495:- med 18-70, men vi i vår butik säljer den för 9999:- den också, eftersom vi inte tycker den ska vara dyrare än med 18-135.
Den som startade tråden (jag har glömt namnet), har nog sett helt rätt, men jag tror de har varit felskyltat. Det stod inte en prisskylt till bredvid där priset med 18-55 stod med? Vi själva sätter bara upp D80 med 18-55, sen sätter vi prisskyltarna för hus plus 18-70 och 18-135 bredvid. Lätt hänt att man missar en sån sak och bara ser det som är mest förmånligt för en själv. Det är ytterst sällan jag träffar en kund som verkligen har läst allt på våra prisskyltar eller i våra annonser... Inte konstigt egentligen med tanke på hur många saker där oftast står, numera.
Jag hoppas det här har spridit lite mer ljus över detta.
Förresten... Det är D40 som kostar 3999:-, inte D40x. Vi matchar dock El-Gigantens pris på den, vilket kan vara värt att veta, om ni funderar på att köpa den.