Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lundeby -service

Produkter
(logga in för att koppla)

Hans-C

Avslutat medlemskap
Jag vet inte om jag har haft otur men det verkar inte vara mycket som fungerar där? Beställde från Davanti innan och det fungerade jättebra men sen dom blev uppköpta av Lundeby är det det lite si och så med både orderhantering och annat. Säljare som inte ringer tillbaka, dubbla leveranser, inga svar på mail etc. Någon som har liknande erfarenheter?

Min första beställning från Lundebys gick hur fint som helst(per telefon), snabbt och precis som det skulle var. La min andra per mail inatt så jag får återkomma om hur det går..

/Micke

Davanti hade betydligt bättre service du kunde tex köpa 50 tackkort av varje sort o ej behöva betala massa extra för att du inte köper minst 250 st som du måste göra på lundeby.
Nu i somras var det verkligen katastrof ang order det kom bort beställningar etc.
Däremot har lundeby en del väldigt bra produkter men priserna gick upp på liknande tackkort sedan dananti försvann.
Tomas på lundeby är bra men i somras när han var på semester då var det katastrof med borttappade ordrar dubbelt etc.

Aldrig varit några problem för mig... Har fått en felbeställning nån gång, men de har vid påtalandet omedelbart skickat nya grejjer som kommer dagen efter.

Leveranserna i allmänhet är väl inte de snabbaste, men är man något förutseende så är det aldrig något problem med lagerhållningen.

Fraktfritt vidd 4000 netto kan vara en rätt så hög gräns om man vill göra en mindre kompletterande beställning. Men man får helt enkelt göra genomtänkta beställningar.

/Peter

snap skrev:
Davanti hade betydligt bättre service du kunde tex köpa 50 tackkort av varje sort o ej behöva betala massa extra för att du inte köper minst 250 st som du måste göra på lundeby.

Detta gäller bara om du vill ha passepartouterna förmonterade. Annars kan du beställa 50st åt gången med separata PP.

Mvh /Peter

Jag tror du har fel där för när jag köpte 50 st när en kund ville ha liggande bilder i tackkorten fick jag betala mer eftersom jag inte köpte 250 st.
Sedan så tycker jag inte att man ska behöva ligga (före) på tex alla tackkort för tar du hem tex 10st olika o måste köpa 250 av varje så kommer du få ett varulager på tackkort nära 15000 kr.

Därför var davanti så mycket smidigare för med dom så visste du att du fick levveranser i rätt tid o jag hade då aldrig några borttappade,dubbla order med dom.
Nu är manm tvungen att ligga på ett varulager med ett 15 tal album samt flera olika sorters tackkort eftersom man inte kan vara 100% säker att få beställningen i rimlig tid.
Det är inte jag som är grossist utan kund o ska inte behöva ligga ute med ett fett varulager.

En till sak som är lite lustigt är att tackkortet med silvertext o hjärtan på samma om Davanti sålde var över 20% dyrare från lundeby trots det var samma vara jag påpekade det för Tomas o fick till svar att Davanti inte lönade sig pga dom godkände typ 50 tackkort samt för låga priser.

snap skrev:
Jag tror du har fel där för när jag köpte 50 st när en kund ville ha liggande bilder i tackkorten fick jag betala mer eftersom jag inte köpte 250 st.
Sedan så tycker jag inte att man ska behöva ligga (före) på tex alla tackkort för tar du hem tex 10st olika o måste köpa 250 av varje så kommer du få ett varulager på tackkort nära 15000 kr.

Det är ju bara om du vill ha passepartouterna förmonterade... Jag beställer mindre volymer med LÖSA passepartouter... alltså gör hela monteringen själv. Då kan du själv välja om du vill ha stående eller liggande format. Det är också billigare.

Jag brukar alltid ha svart och vita standardtackkort med kvadratiskt utsnitt (250 av varje, förmonterade) samt ett gäng "omonterade" svarta och vita (kanske 200 av varje) ifall kunden vill ha ståendes eller liggande format. (för att inte slippa ha ett jättelager och vara ganska flexibel)

Specialtackkort tar jag hem på begäran.

mvh /Peter

Min erfarenhet av Lundeby är att det tar tid och kan bli fel. Senast köpte jag 50 porträttalbum med tryck. Dessvärre hade de blandat ihop klichén till passfotofoldrarna med de till porträttalbumen.

Vill man inte handla på Lundeby kan jag rekommendera Fotopärm. www.fotoparm.se

Jag har inte tid att sitta o klistra o tycker att man ska kunna köpa 50st tackkort utan extra avgift oavsett dom är monterade eller ej.

Har beställt en hel del från lundeby o det är rätt ofta fel därifrån.Verkar vara en hel del som har haft samma problem.
Köpte album etc för ca 15000 förra året.

Det är tråkigt att det verkar vara så ojämn kvalité bland grossisterna... och man kan ju fråga sig vad det beror på. Är det bara otur?

Själv har jag aldrig haft något problem med Lundeby. Hittils har jag fått tre stora och felfria leveranser i år. Snart dags att beställa igen... vi får se hur det går...
Fotopärm däremot lovar och lovar utan resultat...

Jaja, det är en djungel med alla dessa grossister. Men det är verkligen inte bra att det är så ojämna kvalitéer på leveranserna. Slarvigt tycker jag.

Mvh /Peter

snap skrev:
Jag har inte tid att sitta o klistra o tycker att man ska kunna köpa 50st tackkort utan extra avgift oavsett dom är monterade eller ej.

Har beställt en hel del från lundeby o det är rätt ofta fel därifrån.Verkar vara en hel del som har haft samma problem.
Köpte album etc för ca 15000 förra året.

Jag varken försvarar lundeby, eller säger att du har fel, men att montera 50 PP på en tackkortsfolder tar ju inte direkt lång tid.

Däremot kan det spara en hel del tid om man monterar 500 tackkort i månaden eller mer... och det är väl detta som de förmonterade kartongerna är till för. Jag skulle tro att de måste leverera dessa volymer för att komma ner i kostnad. Kolla bara vad det kostar extra att få ett album förmonterat med PP...

Mvh /Peter

Liten komplettering från mig... det var fotoMAPP i helsingborg som inte hörde av sig... fotopärm har jag ingen erfarenhet av, men ska faktiskt begära in lite information. Alltid bra med fler än en leverantör.

Mvh /Peter

Fotopärm är en firma som har funnits sedan de uppfann tackkortet. Maskinparken består av riktiga maskiner i gjutjärn. De är så vackra så jag borde ta med mig kameran dit nästa gång. :)

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar