Astroscapist
Aktiv medlem
Blir dåligt flyt i tråden när man gör som jag, bara kollar en gång per dygn. Kommer inte att skriva mer i den efter detta inlägg.
Jag frågade pga att det normalt sett inte är ok att kameraöverka personer när de jobbar. Tycker det är viktigt att behandla personer som jobbar på ett korrekt/respektfull sätt. Finns tongångar i denna tråd som ger uttryck för att man inte tänker som mig. Man kan vara irriterad på transportföretaget, tråden handlar om PostNord, men man tar inte ut det på deras personal.
Känner fortfarande att din kameraövervakning är tveksam men nuvarande lagstiftning gäller bara i en dryg månad till, så jag släpper frågeställningen.
Den som kommer efter detta är till viss del bättre än nuvarande. Förutsatt att man följer den...
Absolut. Både tavlorna och kameran minns jag att jag pratade direkt med dom och nämnde att jag hade kameror så jag kunde bekräfta att de verkligen lämnat paketen där så ingen kunde neka vad som hänt med paketen.
De gick alltså in frivilligt med vetskap från mig om situationen och dessutom är det massa klisterlappar lite här och där med varningsskyltar om kameraövervakning.
Finns inga personer som är undantagna att inte få bli fotade/filmade när de beträder privat område där det blivit varnade om övervakningen.
/Stefan