Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Lowepro Rover AW II
- Trådstartare M-Nilsson
- Start datum
BempaS
Aktiv medlem
Om du inte redan kikat där så står måtten på deras hemsida, fliken specifications. Rover AW II
/Benny
/Benny
BAn
Aktiv medlem
jimh skrev:
11+10=22
Aha, det töjer sig lite när man lägger ihop?
PS
F'låt.... kunde inte låta bli...
BAn
Aktiv medlem
M-Nilsson skrev:
Tack! Ska ha en väska som rymer minst 70 kg inför en grej...,så man slipper köpa nån ny större väska menar jag
Med en väska av den typen klarar du inte att bära något så tungt som 70 kg!
Eftersom den rymmer 21 l kan du fylla den till bara knappt hälften (42 %) med massivt järn för att komma upp i den vikten... men orkar du lyfta så lär inte ryggsäcken hålla.
Fyller du den helt med massivt aluminium rymmer den bara knappt 57 kg!
Är du säker du menar 70 kg?
Isakisak
Aktiv medlem
70kg vad är det som väger så mycket?
jag skulle då inte orka knalla runt i skogen med så mycket nån längre tid.
Det låter som du behöver en stark sån där grej med hjul på. tror inte jag har sett någon kameraväska som tar så mycket, men jag har inte kollar runt så mycket heller.
Mvh/ Isak
jag skulle då inte orka knalla runt i skogen med så mycket nån längre tid.
Det låter som du behöver en stark sån där grej med hjul på. tror inte jag har sett någon kameraväska som tar så mycket, men jag har inte kollar runt så mycket heller.
Mvh/ Isak
Fabian Fogelberg
Aktiv medlem
Nu vet jag inte, du kanske är värsta bodybuildern men jag skulle inte rekommendera en ryggsäck som väger mer än 15-30 kg beroende på modell på ryggsäck. Ta med så lite som möjligt och packa tyngre saker så nära ryggen som möjligt.M-Nilsson skrev:
om man ska ut och vandra i fjällen så behövs ju en del utrustning...men sen skall ju kameran med få plats, får kanske ha med mig två väskor. Men tungt blir det!
Fabian Fogelberg
Aktiv medlem
Phuu..tack (Ska se om jag hittar någon..)M-Nilsson skrev:
haha, jo helt rätt 70 LITER Jopp får kolla runt i affärerna...
maxzomborszki
Aktiv medlem
När jag vandrade i fjällen varierade jag mig eftersom det var dagsvandringar från station. Skulle jag plåta mycket under vandringen hade jag en (väl vadderad) kameraväska på magen med kameran redo. Då kunde jag riskera att få snö och stänk på den och om jag mot förmodan skulle ramla på magen var den ganska skyddad.Mr_H skrev:
Börja med att titta i en sportaffär på vanliga ryggsäckar och fundera samtidigt på hur du kan förvara dina fotoprylar.
Skulle jag mest plåta när jag kom fram till målet för vandringen där jag hade tid att packa ur valde jag hellre att slå in kameran i en OpTech Soft Wrap (liknande lösning kan lätt tillverkas själv), objektiven i mjuka objektivväskor och allt nedpackat i ryggsäcken.
Jag bar säkert 50% mer vikt än snittet på vandringarna men man får lida om man vill ha sina bilder. Men se upp med vikten, speciellt om du ska gå långa sträckor. För dagsvandringar så tycker jag personligen det går fint att ligga på gränsen till vad man orkar. Men min erfarenhet av den gången då jag bar 2/3 av min kroppsvikt i en vecka (allt annat än frivillig situation) är inget jag rekommenderar.