** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Lowepro Rover AW II

Produkter
(logga in för att koppla)
2,8x1,4x2,8=11
2,8x1,4x2,55=10
11+10=22

Skall du ha vätskor i väskan? Eller har du kollat upp hur många liter din kamerautrustning är på? ;-)

Tack! Ska ha en väska som rymer minst 70 kg inför en grej...,så man slipper köpa nån ny större väska menar jag:)

M-Nilsson skrev:
Tack! Ska ha en väska som rymer minst 70 kg inför en grej...,så man slipper köpa nån ny större väska menar jag:)

Med en väska av den typen klarar du inte att bära något så tungt som 70 kg!

Eftersom den rymmer 21 l kan du fylla den till bara knappt hälften (42 %) med massivt järn för att komma upp i den vikten... men orkar du lyfta så lär inte ryggsäcken hålla.

Fyller du den helt med massivt aluminium rymmer den bara knappt 57 kg!

Är du säker du menar 70 kg?

jo

minst 70 kg då alltså....men nu vet jag att min väska är för klen så får införskaffa mig en STÖRRE väl:)

70kg vad är det som väger så mycket?
jag skulle då inte orka knalla runt i skogen med så mycket nån längre tid.
Det låter som du behöver en stark sån där grej med hjul på. tror inte jag har sett någon kameraväska som tar så mycket, men jag har inte kollar runt så mycket heller.
Mvh/ Isak

om man ska ut och vandra i fjällen så behövs ju en del utrustning...men sen skall ju kameran med få plats, får kanske ha med mig två väskor. Men tungt blir det!

det beror ju på, hur mycket man behöver alltså.
mitt lilla tips är att försöka ta med så lite som bara möjligt. om inte annat så hoppas jag du har stabila skor oxå :)

Fjällvandra med 70 kilo? Då hoppas jag att du är grön och har grymt hög kalsongkonsumtion. På din profilbild ser det inte ut så, men den kanske är tagen mellan utbrotten :)

M-Nilsson skrev:
om man ska ut och vandra i fjällen så behövs ju en del utrustning...men sen skall ju kameran med få plats, får kanske ha med mig två väskor. Men tungt blir det!
Nu vet jag inte, du kanske är värsta bodybuildern men jag skulle inte rekommendera en ryggsäck som väger mer än 15-30 kg beroende på modell på ryggsäck. Ta med så lite som möjligt och packa tyngre saker så nära ryggen som möjligt.

Det är väl ändå en väska som rymmer 70 Liter och inte 70 kg som du är ute efter.

Börja med att titta i en sportaffär på vanliga ryggsäckar och fundera samtidigt på hur du kan förvara dina fotoprylar.

Mr_H skrev:
Börja med att titta i en sportaffär på vanliga ryggsäckar och fundera samtidigt på hur du kan förvara dina fotoprylar.
När jag vandrade i fjällen varierade jag mig eftersom det var dagsvandringar från station. Skulle jag plåta mycket under vandringen hade jag en (väl vadderad) kameraväska på magen med kameran redo. Då kunde jag riskera att få snö och stänk på den och om jag mot förmodan skulle ramla på magen var den ganska skyddad.

Skulle jag mest plåta när jag kom fram till målet för vandringen där jag hade tid att packa ur valde jag hellre att slå in kameran i en OpTech Soft Wrap (liknande lösning kan lätt tillverkas själv), objektiven i mjuka objektivväskor och allt nedpackat i ryggsäcken.

Jag bar säkert 50% mer vikt än snittet på vandringarna men man får lida om man vill ha sina bilder. Men se upp med vikten, speciellt om du ska gå långa sträckor. För dagsvandringar så tycker jag personligen det går fint att ligga på gränsen till vad man orkar. Men min erfarenhet av den gången då jag bar 2/3 av min kroppsvikt i en vecka (allt annat än frivillig situation) är inget jag rekommenderar.

Ta en titt på haglöfs sec...har den själv i 70 liters utförande, har snurrat med nåt varv runt jorden och fungerat ypperligt. Kanonskön att bära bla. Rätt vettigt pris oxå...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar