ANNONS
Annons

Louisiana - Arnold Newman

Produkter
(logga in för att koppla)

Liza

Aktiv medlem
Hade tänkt åka över till Louisiana och se utställningen av Arnold Newman men blir inte klok på tiderna. Louisianas hemsida säger att utställningen är till den 24/8 medan andra uppgifter jag fått säger den 31/8.
Har någon varit där och/eller har korrekt uppgift vilken utställningstid som är rätt?
Jag hade iofs tänkt åka den 23:e men det kan vara bra att ha ett alternativ.

Såg samma datum (31/8) i tidningen Foto,låter nästan som utställningen blivit förlängd men de har missat o uppdatera websidan. Det finns ju mailadresser på websidan så det är väl bara o skicka en fråga!?

Louisiana är ju förövrigt ett museum som är väl värt ett besök även när det inte är en fotoutställning på gång. Helst när det är lite värme ute så man kan gå omkring i parken vid vattnet.

Jag var och såg utställningen i somras. Väl värd att se. För mig som jobar mycket med hans yp av reportage/miljö-porträtt var det verkligen inspirerande.

Jag har varit där, men kan inte hjälpa till med information om sluttider.
Utställningen är imponerande, även om jag kan hålla med Fotos skribent om att en viss mättnad infinner sig när man ser så många bilder i samma genre inpå varandra.
Intressant tycker jag är att man vid vissa (ganska få, tyvärr) bilder också får se kontaktkartorna (med anteckningar!).
Klart värt att se, och jag gillade den andra utställningen, om Renzo Pianos arkitektur, också.

stelahome skrev:
Utställningen är imponerande, även om jag kan hålla med Fotos skribent om att en viss mättnad infinner sig när man ser så många bilder i samma genre inpå varandra.

Personligen tycker jag det gäller nästan vilken utställning som helst. Går rätt mycket på olika sorters utställningar o museer. Sällan som jag orkar mycket längre än 1.5 timme. Bättre, om möjligt, att dela upp besöket på två gånger.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar