Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lokalisera citat i forumtrådar

Produkter
(logga in för att koppla)

Billingen

Aktiv medlem
Många diskussionstrådar blir långa, antingen snabbt eller med tiden. När en person citerar någon annan medlems tidigare inlägg så blir det i sådana långa trådar väldigt svårt att hitta källan. Om det är tekniskt möjligt att automatiskt bifoga numret på inlägget som citeras skulle det vara fint, tycker jag.

Många diskussionstrådar blir långa, antingen snabbt eller med tiden. När en person citerar någon annan medlems tidigare inlägg så blir det i sådana långa trådar väldigt svårt att hitta källan. Om det är tekniskt möjligt att automatiskt bifoga numret på inlägget som citeras skulle det vara fint, tycker jag.

När du citerar någon så ser taggarna ut såhär:
<citerad text> [/QUOTE]

Numret efter namnet är ett unikt id för just det citerade inlägget, du kan gå till det med adressen: http://www.fotosidan.se/forum/showpost.php?p=<id-nummer>

Dvs, för ditt inlägg i början av tråden:
http://www.fotosidan.se/forum/showpost.php?p=1722512

Så grunden till din föreslagna funktion finns redan. Jag tycker att det vore utmärkt.

Det borde inte vara någon större operation att lägga till så att till exemplet namnet i citatrutan (den delen där det står "Billingen skrev:" i inlägget ovan) automatiskt länkar till relevant post.

En annan funktion som jag saknar är möjligheten att (utan manuellt trixande) citera flera inlägg.

/P

Jag har nu länkat ordet "skrev" till ursprungsinlägget.

Skall kolla det där med multicitat, funktionen finns i forumet men är fn avstängd.

Det borde inte vara någon större operation att lägga till så att till exemplet namnet i citatrutan (den delen där det står "Billingen skrev:" i inlägget ovan) automatiskt länkar till relevant post.
För mig fungerar det readan så. Står det t.ex. "Billingen skrev:" ovanför ett citat är "skrev" en understruken länk som leder till artikeln citatet kommer från.

En liten relevant fråga, går det se nånstans vars man själv har blivit citerad?
Alltså om nån citerar mig kan jag nånstans se att jag blivit citerad?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar