Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lokaler på Öland

Produkter
(logga in för att koppla)

Peter Thorén

Aktiv medlem
Hej,
Jag ska till Öland på torsdag och jag undrar om någon har några kul tips på var jag ska åka för lite spännande fotomöjligheter? Jag vet inte om det händer så mycket i början av augusti... Bra tips, någon..?

Mvh
Peter

Peter Thorén skrev:
...Jag vet inte om det händer så mycket i början av augusti... Bra tips, någon..?

Mvh
Peter

En händelse som börjar ta fart i början av augusti är vadarsträcket (om du nu är ute efter att plåta fågel). De arktiska vadarna börjar dyka upp på sin väg söderut, där ett flertal arter fortfarande har sin läckra sommarskrud kvar.

Bra lokaler är i princip längs med hela öns strandlinje där bl.a Sebybadet-Gammelsbyören och Ottenby är ett par klassiska vadarlokaler.

För närvarande håller det oxå till 1-2 svarta storkar på mellersta Öland (Stenåsa-Gårdby), som du med lite flyt kan få flyktbilder på när dom är uppe och kretsar mitt på dagen.

Lycka till!
Oscar

Kustvägen från Äleklinta ca 15 km norr om Borgholm tar dej sen ända upp till Byerum och raukarna. Utefter den smala krokiga och bitvis väldigt dåliga, men oerhört vackra vägsträckan, som till största delen går alldeles utmed kusten hittar du mängder med motiv, vackra kustmotiv, natur, djur, "highland cattle" m,m. Bara att välja.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar