Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
livslängd på kopior
- Trådstartare stinneli
- Start datum
fredrikru
Aktiv medlem
Med facit i handen så beror det mycket på hur labbet har gjort sitt jobb.
Har färgbilder från 60 talet som är fint skick (lite pastell färg) och 80 tals bilder som börjar blekna.
Det enda som har blivit dåligt på Svartvit som jag har är min Farmors föräldrars bröllop (början av 1920 talet) där man har slarvat med sköljningen efter fixeringen.
Det är ett lotteri med labb men tror ändå att det är bättre idag gämfört med 70 talet.
// Fredrik
Har färgbilder från 60 talet som är fint skick (lite pastell färg) och 80 tals bilder som börjar blekna.
Det enda som har blivit dåligt på Svartvit som jag har är min Farmors föräldrars bröllop (början av 1920 talet) där man har slarvat med sköljningen efter fixeringen.
Det är ett lotteri med labb men tror ändå att det är bättre idag gämfört med 70 talet.
// Fredrik
stefohl
Aktiv medlem
stinneli skrev:
Hur länge håller ett foto? Beror det på typ av framkallning, papper...? Hur ska man framkalla/skriva ut ett digitalt foto för att det ska hålla länge?
Det är stor skillnad mellan olika material. Om du gör bilder på fotografiskt papper har Fujis färgpapper bäst hållbarhet. När det gäller utskrifter har pigmentbläck bäst hållbarhet och med rätt papper kan en utskrift hålla 2 till 4 ggr bättre än ett fotografiskt papper.
Stefan