Annons

Live View

Produkter
(logga in för att koppla)
PS Jag har faktiskt hittat EN kompaktare som inte har långsam AF! Kanske inte så svårt att gissa att även denna är en Sony...

Jag blev imponerad av den - den bankade sk-ten ur alla jag jämförde den med. Canon G9, Samsung nv24hd, Sigma DP-1 m.fl. var alla klart långsammare. DP-1 hade till min besvikelse inte bara extremt långsam AF - det tog också evigheter innan den blev klar att ta nästa bild (ifall någon skulle vara intresserad så heter Sony-kompakten ifråga W300).

Du glömde testa Ricoh GX 100 eller dess tvilling Sea & Seas 1G med ultrasnabb autofokus. Även Fujifilm har snabb autofokus i sina kompakter men ingen som har helt manuella inställningar.

Jag använder LiveViewn på min D300 titt som tätt vid uv-foto. Det fungerar mkt bra. AF är precis lika snabb som när man använder sökaren. Dock får du can 0.5s fördröjning innan kortet tas så på simmande fisk är den inte att föredra. Jag tycker många har missuppfattat LiveViewn på t ex D300 och inte inser hur otroligt användbar den faktiskt är. Om man använder den rätt och vid rätt tillfällen. Nej, den går inte att alltid ha till allt, men varför skulle man vilja det? Sökaren på en D300 är stor och mkt bra.

/Peter

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar