Annons

Liten väska till Nikon D90

Produkter
(logga in för att koppla)

Clevinger

Aktiv medlem
Behöver tips om en mindre kameraväska, som egentligen bara behöver rymma en D90 + ett 18-55 mm objektiv. Lite extra utrymme för minne, blixt etc. skadar väl inte men prio 1 är att den ska vara liten och billig (max 500 kr, gärna mindre).

Hittade själv den här, men det behöver absolut inte vara en Nikonväska.

Tamrac Velocity 6x borde uppfylla dina krav. Clas Ohlson har bra pris på den.

Själv köpte har jag en Kata DT-211, då Velocity 6x var lite i tajtaste laget för att få ner min D300 smidigt. Jag riktigt nöjd med DT-211, men den är lite i dyraste laget med en budget på 500kr. Man kan köpa den från USA för ca 500kr inkl. frakt, om man inte åker på tull och moms.
Köpte min här:
http://stores.ebay.com/photococan

Edit:
Varför jag föreslår dessa är för att jag själv inte gillar vanliga axelväskor. Axelväskor är ivägen och slänger man bak dem på ryggen så stannar de inte på plats om man rör sig lite mer än att bara gå.
Sling är melodin för mig iaf. :)

Jag skulle tippsa om Lowepros Nova väskor (finns i flera storlekar och färger). Dessa har ett så kallat 360 graders regnskydd, dvs, du kan ha regnskyddet på men ändå komma åt grejerna - mycket praktiskt!

-- Nicke

Jag köpte den väska jag länkar till i första inlägget (länken leder numera till fel väska, dock liknar den min) men är inte helt nöjd. Vill ha något mer slimmat.

Ska kika närmare på TLZ 25. Får man plats med ett 18-105 med motljusskyddet på? Har annars tittat på en ännu mer slimmad variant, CF-D80. Någon med erfarenhet av den? Får jag ner min kombo i den?

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto