Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Liten smidig CF-kortläsare

Produkter
(logga in för att koppla)

Anders Lule

Aktiv medlem
Tänkte jag skulle ha en liten smidig Compact Flash kortläsare i kameravätskan uti fall att...

Behöver inte vara så snabb…

Har ni några förslag?
Vad har den för mått?

Anders

Senast ändrad:
Sandisk Imagemate all-in-one USB 2.0

Jag har den här, platt, snabb, billig och tar flera korttyper.

Cirka 118x38x10 mm plus löstagbar sladd. Löstagbar fot.

Själv har jag en liten orange plastig sak, köpt för ungefär en hundralapp på Japanphoto. Väger nästan ingenting, stor som en tändsticksask ungefär. Om man inte behöver nåt extremt snabbt (dvs en FW-läsare) finns ingen anledning att ställa speciellt stora krav eller att betala speciellt mycket, funktionaliteten är ungefär samma på alla.

Själv har jag en liten orange plastig sak, köpt för ungefär en hundralapp på Japanphoto. Väger nästan ingenting, stor som en tändsticksask ungefär. Om man inte behöver nåt extremt snabbt (dvs en FW-läsare) finns ingen anledning att ställa speciellt stora krav eller att betala speciellt mycket, funktionaliteten är ungefär samma på alla.

hittat denna Bilora USB-Minneskortläsare finns både på japanphoto ingen bild eller info. och på http://fotofyndet.se/product_info.php?cPath=33_35&products_id=5354&osCsid=kbl5tpen5t5lrriq5pn5s2hgo4 men den klarar inte CF...

AH

Tänkte jag skulle ha en liten smidig Compact Flash kortläsare i kameravätskan uti fall att...

Behöver inte vara så snabb…

Har ni några förslag?
Vad har den för mått?

Anders

Hrrmmm, vad ska man med en kortläsare till i kamera väskan? Då behöver man ju typ en dator med sig oxå...
Om man vill kunna ta backup eller titta på bilderna finns ju lite olika varianter av mella lagringsenheter som är ganska små och smidiga. De har uppladdningsbara batterier, funkar utan dator och ett antal av dom kan användas som kortläsare, extern hårddisk etc

Hrrmmm, vad ska man med en kortläsare till i kamera väskan? Då behöver man ju typ en dator med sig oxå...
Om man vill kunna ta backup eller titta på bilderna finns ju lite olika varianter av mella lagringsenheter som är ganska små och smidiga. De har uppladdningsbara batterier, funkar utan dator och ett antal av dom kan användas som kortläsare, extern hårddisk etc

kan du ge lite förslag?

Det finns en hel del.
Jag har en äldre variant av denna
http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iid=7087395
Mina erfarenhet är att den klappat ihop två gånger när jag behövt den, hårddisk krasch...
Nu ligger den och skräpar med trasig disk. Nån intresserad?

Sen har jag en sån här:
http://www.dpreview.com/news/0710/07101501jobogigaoneultra.asp
120 GB problemet med den är/var att den hade en lite för grund CF-slot så jag lyckades kröka ett ben på kontakten i den. Den funkar annars utnärkt för SD/SDHC, MMC etc.
Nån som är intresserad?

Det jag använder idag är en Hyperdrive Colorspace UDMA med 128GB SSD disk i.
Funkar klockrent och har inte svikit mig än. Rekommenderas.

Annars finns liknande från Canon, Epson, Archos etc

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar