Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Liten orosfråga om a200an

Produkter
(logga in för att koppla)

sonyman 200

Medlem
Hej i dag satt jag latja lite med kameran, jag testade lite olika exponeringar. en gång hade jag bländar varde f36 och slutar värde 30, och när jag tog kortet så började kameran låta jätte konstigt. det lät nästan som när datorn tänker om förstår hur jag menar=)och i sökaren så stog det buzy. sen när bilden var tagen så stog det på lcd skärmn "bearbetar" och nu är alldså jag rädd för att detta på något vis kan ha skadat kameran.

Ett fall av klassisk nypryls nojja=) tacksam för snabba svar:

Det var inte så att du tog en 30-sekundersexponering, bildstabilisatorn arbetade och lät i 30 sekunder, och brusreduceringen brusreducerade bilden i 30 sekunder efteråt?

Har ingen Sony och jag vet inte om/hur deras bildstabilisering låter, men kanske var det så det gick till.

Det var inte så att du tog en 30-sekundersexponering, bildstabilisatorn arbetade och lät i 30 sekunder, och brusreduceringen brusreducerade bilden i 30 sekunder efteråt?

Har ingen Sony och jag vet inte om/hur deras bildstabilisering låter, men kanske var det så det gick till.

Det var exakt så det gick till, du kan va helt lugn Viktor :)
SSS-en låter så när den jobbar.

Tack så hemskt mycket. Nu kan jag känna mig lugn igen. tack för snabba svar=)

>har bara en liten newbie fråga, vad menas med sss-en:)

...
(Du har väl läst bruksen :)
LOL! Optimist!

Från AS = AntiShake till SSS = Super Steady Shoot och nu senast till SteadyShot INSIDE. Dessa marknadsförare!

Enligt uppgift är anledningen till den senaste omdöpningen att man vill betona att Sonys antiskak-system sitter i kamerahuset och inte i specifika objektiv, dvs att systemet fungerar med ALLA objektiv man monterar på, oavsett ålder och tillverkare (förutsatt att de har Alpha-fattning, förstås).

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto