Annons

Liten kameraväska till 5D

Produkter
(logga in för att koppla)

thejejk

Aktiv medlem
Hej,

Jag har ett tag letat efter en kameraväska men inte kunnat hitta det jag söker. Då jag egentligen bara vill ha den som ett skydd till kameran när jag packar den i min vanliga axelremsväska skall den vara så liten som möjligt, ett fodral mer eller mindre. Jag har andra väskor när jag behöver släpa med mig mer fotoutrustning.

När jag hade en 350D funkade det med ett gammalt Nikon-fodral men 5D'n är för stor för den, speciellt om man sätter på ett lite större objektiv.

Väskan skall vara så liten som möjligt men ändå klara av en 5D (eller liknande storlek på hus) med ett objektiv på, exempelvis ett 16-35.

Några tips? Eller är jag ensam om dessa önskemål?

Mvh Jacob
 
Hej,
Jag söker också en liten väska till en 5D + 50mm eller 17-40mm. Det bästa hade egentligen varit någon form av vadderad påse i sånt där våtdräktsliknande material. Jag ska ut och resa och hade tänkt packa ner kameran i min ryggsäck samt i handbaget när jag flyger. Jag är inte så jätterädd för att kameran ska slitas men lite skydd mot stötar och repor hade suttit fint.
 
Kolla efter neoprenpåsar. De finns för objektiv men jag vet inte om det finns stora nog för objektiv plus kamera.

Det finns en annan tråd om detta (ny).

Hej,
Jag söker också en liten väska till en 5D + 50mm eller 17-40mm. Det bästa hade egentligen varit någon form av vadderad påse i sånt där våtdräktsliknande material. Jag ska ut och resa och hade tänkt packa ner kameran i min ryggsäck samt i handbaget när jag flyger. Jag är inte så jätterädd för att kameran ska slitas men lite skydd mot stötar och repor hade suttit fint.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.