Proffe
Ny medlem
Jag vet att liknande trådar startats tidigare, men eftersom jag har specifika kriterier som jag vill att min Digitalkamera skall uppnå så startar jag en egen tråd.
Jag har alltså bestämt mig för att köpa min första digitalkamera. Vad kul tänker ni. Vilket helvete säger jag . Det finns ju hundratals att välja mellan. Så jag tänkte att ni här på forumet kunde hjälpa mig lite, jag vill ha en liten och enkel kamera att ha med när man är ute och festar eller är med familj och vänner.
Så jag har utan kunskaper om varken foto eller digital teknik försökt rada upp några kriterier som jag tror det är bra om min -framtida- kamera uppfyller:
Den ska vara liten (få plats i fickan utan större problem)
Vara snabb (snabb start, och bild på att ta bilder)
Enkel (jag är nybörjare så jag behöver inte allt för mycket inställningar)
Ska kunna ta bort röda ögon
Fungera relativt bra i mörka miljöer
Ska kunna filma kortare sekvenser
Givetvis ska den ha någorlunda bra bildkvalité också
BUDGET ~ 3200:- (inkl 128mb minne och fraktkostnaden)
Jag skulle verkligen uppskatta om ni kunde ge mig några tips med någon liten motivering till.
Förslag: Nikon CoolPix 3500, Konica Minolta Dimâge Xg, Hewlett Packard PhotoSmart R707, Sony CyberShot DSC-P100, Canon IXUS 40
Jag har alltså bestämt mig för att köpa min första digitalkamera. Vad kul tänker ni. Vilket helvete säger jag . Det finns ju hundratals att välja mellan. Så jag tänkte att ni här på forumet kunde hjälpa mig lite, jag vill ha en liten och enkel kamera att ha med när man är ute och festar eller är med familj och vänner.
Så jag har utan kunskaper om varken foto eller digital teknik försökt rada upp några kriterier som jag tror det är bra om min -framtida- kamera uppfyller:
Den ska vara liten (få plats i fickan utan större problem)
Vara snabb (snabb start, och bild på att ta bilder)
Enkel (jag är nybörjare så jag behöver inte allt för mycket inställningar)
Ska kunna ta bort röda ögon
Fungera relativt bra i mörka miljöer
Ska kunna filma kortare sekvenser
Givetvis ska den ha någorlunda bra bildkvalité också
BUDGET ~ 3200:- (inkl 128mb minne och fraktkostnaden)
Jag skulle verkligen uppskatta om ni kunde ge mig några tips med någon liten motivering till.
Förslag: Nikon CoolPix 3500, Konica Minolta Dimâge Xg, Hewlett Packard PhotoSmart R707, Sony CyberShot DSC-P100, Canon IXUS 40