Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Lite väl optimistisk prissättning kanske
- Trådstartare Joa
- Start datum
Festfotografen
Aktiv medlem
Tja vad ska man säga ?
Inte speciellt snällt att "lura" folk att köpa prylar till dubbla inköpspriset
99 kr på rusta
Sen finns det dom som betalar oxå
*suck*
Inte speciellt snällt att "lura" folk att köpa prylar till dubbla inköpspriset
99 kr på rusta
Sen finns det dom som betalar oxå
*suck*
skägga
Aktiv medlem
Gunnar D skrev:
Överlag så är det ju fantasipriser på auktionssiterna .
Det där kan jag inte hålla med om , snittet på auktionsajterna ligger klart under radannonspriserna , sen finnst det alltid lurendrejare .
Dom här 99 kr kamerorna finns det många av .
Det finns gått om inlägg & varningar om dom på tradera forum .
skalmac
Aktiv medlem
Intressant diskution, men vad händer den dagen ingen (utan 5% entusiaster) vill fotografera med analoga kameror, och digitalkamerorna för "massorna" kommer sannolikt inte vara systemkameror, då dom blir förstora, det kommer finnas drivor med eos:er, F-801, F65 etc och miljoner med 35-70 som ingen vill betala ett öre för.
skägga
Aktiv medlem
skalmac skrev:
det kommer finnas drivor med eos:er, F-801, F65 etc och miljoner med 35-70 som ingen vill betala ett öre för.
Va kul vi ska då !!
Gunnar D
Aktiv medlem
skägga skrev:
Gunnar D skrev:
Överlag så är det ju fantasipriser på auktionssiterna .
Det där kan jag inte hålla med om , snittet på auktionsajterna ligger klart under radannonspriserna
Men det betyder ju inte att det är rimliga priser, det är sällan jag ser en kamera till salu med ett vettigt pris satt, gamla skitkameror begär folk 3-4kkr för.
skägga
Aktiv medlem
tja,, det ligger en eos: 5 a med 35-105usm +50mm1,8 + en väska för 4500- på en av sajterna nu .
Helt ok tycker jag om man jämnför vad dom vill ha här på fotosidan . det gick en eos 5 hus för 2500 för ett tag sedan , en eos 100 för 1100 , en 50 e för 1600 en tlb för drygt 200 spänn .
Alla dessa priser tycker jag är gångbara , inget ocker i alla fall .
Fast nu ligger det en ix7 på blocket , han försöker tuta i folk att huset gick på 6000 nytt
22-55 på 3000 - , ett 100-300 på över 10000 .
Vet i & för sig inte vad det är för 100-300 ,,,
Jag köpte en ix7:a 98 på expert när den kom ut till priset av 5200- & då ingick 22-55 objektivet.
Helt ok tycker jag om man jämnför vad dom vill ha här på fotosidan . det gick en eos 5 hus för 2500 för ett tag sedan , en eos 100 för 1100 , en 50 e för 1600 en tlb för drygt 200 spänn .
Fast nu ligger det en ix7 på blocket , han försöker tuta i folk att huset gick på 6000 nytt
22-55 på 3000 - , ett 100-300 på över 10000 .
Vet i & för sig inte vad det är för 100-300 ,,,
Jag köpte en ix7:a 98 på expert när den kom ut till priset av 5200- & då ingick 22-55 objektivet.
.Z.
Aktiv medlem
Som patrik skriver, dom är billiga!
Vet dock inte just nu riktigt vad denna tråd går ut på, men som jag tidigare skrev så är fortfarande nät-annonssighter samt nätauktionssighter det billigaste sättet att köpa fotoutrustning på om man är prismedveten & kunnig om prylarna.
Om man kan fotoutrustning någotsånär så är det ganska så lätt att skilja skurkarna från dom seriösa säljarna. Ställ bara en fototeknisk fråga till säljaren, efter det så är det ganska så lätt att skilja agnarna från vetet. Ni som inte vet vad ni ska fråga om kan gärna skicka ett mail till mig om ni är osäkra på om ni håller på att köpa en "osäker produkt"
Larsa
Vet dock inte just nu riktigt vad denna tråd går ut på, men som jag tidigare skrev så är fortfarande nät-annonssighter samt nätauktionssighter det billigaste sättet att köpa fotoutrustning på om man är prismedveten & kunnig om prylarna.
Om man kan fotoutrustning någotsånär så är det ganska så lätt att skilja skurkarna från dom seriösa säljarna. Ställ bara en fototeknisk fråga till säljaren, efter det så är det ganska så lätt att skilja agnarna från vetet. Ni som inte vet vad ni ska fråga om kan gärna skicka ett mail till mig om ni är osäkra på om ni håller på att köpa en "osäker produkt"
Larsa
Senast ändrad:
www.tille.se
Aktiv medlem
Kunde inte låta bli att skicka ett mail till killen som sålde en Nikon 401. Länken lades in av Seth på förstasidan i denna diskussion. Jag skrev ungefär "Hur kan en 401 bli en proffskamera men det kanske finns en förklaring?".
Fick det belevade svaret av Peter O Connor: Dra åt helvete!
Dessutom svarade han via en hotmial-adress trots att det var en datafirma som annonserade ut kameran.
Sådant är kul. Hoppas ingen går på annonsen bara.
Fick det belevade svaret av Peter O Connor: Dra åt helvete!
Dessutom svarade han via en hotmial-adress trots att det var en datafirma som annonserade ut kameran.
Sådant är kul. Hoppas ingen går på annonsen bara.
Festfotografen
Aktiv medlem
skägga skrev:
tja,, det ligger en eos: 5 a med 35-105usm +50mm1,8 + en väska för 4500- på en av sajterna nu .
Helt ok tycker jag om man jämnför vad dom vill ha här på fotosidan . det gick en eos 5 hus för 2500 för ett tag sedan , en eos 100 för 1100.
Jag köpte Eos 100 förr 1100kr och då var/är den i stort sett i nyskick har även köpt en Nikon F601 för 800 kr så det går att hitta bra prylar billigt !
Forslund
Aktiv medlem
Tobbe K
Aktiv medlem
woooohooo att folk bara har mage :-!
Tobbe K
Aktiv medlem
henab skrev:
Titta på bilden
nu fattar jag inte riktigt hur du menar men det kan vara min feber som spökar !