Annons

Lite väl optimistisk prissättning kanske

Produkter
(logga in för att koppla)

Joa

Aktiv medlem
http://www2.blocket.se/view/1285613.htm?l=0

Antingen har han ingen som helst koll eller så försöker han lura på folk kameran till ett överpris och utnyttja folks okunskap.

Visst är det upp till köparen att kolla vad saker är värda, men att medveten fösöka lura någon tycker i alla fall jag är omoraliskt.

Lite kul trots allt :)

//Jocke

Det kan nog även bero på att säljaren inte är insatt i andrahandsvärdet. Jag har också sett rejält tilltagna priser på begagnade marknaden. Kanske räknar säljaren med "lite" prutmån.

Robban

Priserna på blocket.se brukar vara helt galna.
Så allt är som det ska. :-D

/MVH Everhill

everhill skrev:
Priserna på blocket.se brukar vara helt galna.
Så allt är som det ska. :-D

/MVH Everhill

Nja, det tycker inte jag. Självfallet kan man ibland hitta överprissatta grejor men det går även att göra fantastiska klipp där, klart större chans att göra goda affärer där än i FS radannonser där priserna oftast är klart högre. Samtidigt så är priserna jämnare på FS, inte dessa toppar & dalar.

Kan annars rekommendera www.annonsguiden.nu där du kan söka igenom en massa annonssighter.

Larsa

Det är både för och emot, en kamera som faktiskt är värd mer kanske har ett dåligt andrahandsvärde bara för att det är andra hand, trots att den är så gott som ny. Kan vara därför folk sätter ut sakerna lite dyrare på blocket då det inte bara är fotokunninga som har stenkoll på priserna.
Eller i vissa fall, rent ut sagt grundlura någon stackare. Finns alla typer. Sen tror jag att många sätter ett högre pris med prutmån på, såvida den som mailar inte tar den för det högre priset.

Kan tilläggas att jag "bara" fick 2000 för min gamla canon A40. Men bättre det än att inte få den såld. 6 Mån, inte en skråma var det.

Men det var också där jag hittade min EOS 33 med batterigrepp, samt tråd+fjärr för 4000, iofs något år gammal, men bra skick, lite körd, sen fick jag 11 rullar dia och 10 rullar neg på köpet för att det var sista filmkameran han hade.
Sämsta filmen jag fick var en superia 200, allt annat var portra och velvia och sånt där. Visst, jag kanske kunde kommit lite lägre, men jag tyckte det var ett bra deal.

Jag tycker det är rätt billigt med tanke på att man får med 30-70 olika obektiv. Det verkar dock som om killen behöver städa i sin väska eftersom han inte vet hur många objektiv han har........

Har en EOS 1000F, undras om jag kan sälja den ännu dyrare med tanke på att den även har inbyggd blixt?

Fat en ny kamera med mer finesser och samma sunkiga objektiv kostar väl under 3000:- idag?

Walkerboh skrev:
Jag tycker det är rätt billigt med tanke på att man får med 30-70 olika obektiv. Det verkar dock som om killen behöver städa i sin väska eftersom han inte vet hur många objektiv han har........

*dör av skratt!!!* Bara att slå till!!

skratatr : noob nr1 i foto men 3000 för en eos 300 då e man dum som köper när man får en eos 300 för 2200 i butik

Ja alla är naturligtvis tillåtna att begära vad man vill .Men att så många blir lurade av överpriser , det tror jag inte på .
Jag har provat ett antal gånger att kontakta annonsörerna efter någon månad & dom med överpriser har ALLTID prylarna kvar .
Pruta på bara , det funkar .Hänvisa gärna till en länk hos en handlare . - 25% på dom priserna är i alla fall rimligt när man handlar privat tycker jag , i minsta fall .

I min närbutik hänger en lapp där en kille vill ha 6000 för sin Eos 3000 med 35-80 och 80-200 modell plast... Tycker synd om den som kanske går på det.

Nåja , det är nästan värre när det läggs ut för underpriser .
Det är märkligt att folk inte bryr sig ett smack om var prylarna kommer i från , bara det är billigt så ,,,
Såg en annons på blocket för ca ett år sedan med en eos 1n + en alldeles massa fin optik för 2000 -
Jag ringde dit (oregisterat kontantkort ) för att kolla , det var en grabb som inte kan ha varit över 15 år .
Han hade fått prylarna av sin pappa ,,,,

Ang. digitalkameror så har ju vissa betalat mycket en gång, en del av dessa har inte koll på prisfallet som skett. Andra drar en rövare för att inte göra för stor förlust.

Blocket.se är en suverän sight att köpa kameror på, man måste dock som vi märkt vara prismedveten. Jag sökte för nåt halvår sedan efter en Nikon Coolpix 995 & hittade sådana i prisintervaller från 3500-10000 kronor, huruvida den för 3500 var ärlig är en annan sak. Att däremot hitta dem för 4500 var inga problem alls.

Larsa

Här på FS radannonser hittar man en del oxå. Vad sägs om en Nikon Coolpix 5000 för 7500:-. Kostar 6995:- ny på Scandinavian. Visserligen med ett extra batteri, men ändå...Jag är lite sugen på en sån som slit-o-släng-kamera, men max 4000:- skulle jag kanske ge om den är i toppskick.

Sen finns det en Canon Pro90IS för 6000:-. Den kom i början på 2001. Ska vi säga 2500:-?

En eos 10d ny med garanti för 16000- , verkar rätt bra .
Ligger på blocket nu www2.blocket.se/view/1320382.htm

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar