Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Lite mer info tack.
- Trådstartare Andreas K
- Start datum
Bjoernowitsch
Avslutat medlemskap
Jaså? Att Fotosidan har legat nere, har jag sällan märkt, men kolla här:
http://blog.fotocommunity.net/serverstatus/
www.fotocommunity.de är ett fotoforum, där man kan lägga upp foton. Jag anmälde mig som medlem, betalade 42 euro för ett helt år vid jul, uppgraderade mitt medlemskap och får vara med till den 24 februari, betalade ytterligare 13,68 euro för det och har laddat upp 41 bilder.
http://www.mach-mich-passig.de/upload.php
är en sida, där man lätt kan ladda upp och anpassa sina bilder till ett bra format för webben. Det var när jag hittade den som jag började ladda upp bilder på det forumet, men ska det här behöva hända? Sidan ligger nere på grund av överbelastning ungefär en gång i veckan, alltså. I min profil på Fotosidan finns länken till mina bilder hos Fotocommunity, som när den fungerar är en guldgruva för dem som är nyfikna på bilder. Men, hur ofta ska man acceptera att sidan ligger nere?
http://blog.fotocommunity.net/serverstatus/
www.fotocommunity.de är ett fotoforum, där man kan lägga upp foton. Jag anmälde mig som medlem, betalade 42 euro för ett helt år vid jul, uppgraderade mitt medlemskap och får vara med till den 24 februari, betalade ytterligare 13,68 euro för det och har laddat upp 41 bilder.
http://www.mach-mich-passig.de/upload.php
är en sida, där man lätt kan ladda upp och anpassa sina bilder till ett bra format för webben. Det var när jag hittade den som jag började ladda upp bilder på det forumet, men ska det här behöva hända? Sidan ligger nere på grund av överbelastning ungefär en gång i veckan, alltså. I min profil på Fotosidan finns länken till mina bilder hos Fotocommunity, som när den fungerar är en guldgruva för dem som är nyfikna på bilder. Men, hur ofta ska man acceptera att sidan ligger nere?
Jag har nu slagit på dessa funktioner igen för alla, förutom under de tider då Fotosidan är extra väl besökt av alla bildhungriga fotografer. Fn är detta kvällstid från ca 18, men vi kan komma att justera detta lite fram och tillbaka vid behov. Så alla kan använda funktionerna igen, men kanske inte exakt när det passar en bäst själv.söndag skrev:
När får vi vanliga dödliga möjlighet att använda fotosidan som förut?
Vi har fått hem våra nya servrar med flygfrakt, men det kommer ta ett tag att få igång dem och Elmia-mässan ligger mitt i detta arbete.
ulltand
Aktiv medlem
clindh skrev:
...Vi har fått hem våra nya servrar med flygfrakt...
Men få igång dom då!
Äh, jag bara skojar. Trevligt att ni informerar!
Kalinka
Aktiv medlem
clindh skrev:
Jag har nu slagit på dessa funktioner igen för alla, förutom under de tider då Fotosidan är extra väl besökt av alla bildhungriga fotografer. Fn är detta kvällstid från ca 18, men vi kan komma att justera detta lite fram och tillbaka vid behov. Så alla kan använda funktionerna igen, men kanske inte exakt när det passar en bäst själv.
Har ni kommit fram till även helgen nu är en tid för hög belastning eller var är annars mina och andras favoriter från andra fotografer?? Saknar dem!!
Kalinka
Aktiv medlem
jimh skrev:
Jag ser dina favoriter både som betalande och gratismedlem. Var är det du inte ser dem?
Ja nu är de på plats igen! Varken Christer Fischier (min sambo) eller jag kunde se våra igår eftermiddag/kväll, men nu syns de igen så då är väl allt frid och fröjd!
Sedell
Aktiv medlem
tips
Gör en felraporteringssida som Lunarstorm har
http://driftinfo.lunarstorm.se/
Tycker det har funkat bra sedan de nya servrarna kommit på plats. Mycket snabbare.
Gör en felraporteringssida som Lunarstorm har
http://driftinfo.lunarstorm.se/
Tycker det har funkat bra sedan de nya servrarna kommit på plats. Mycket snabbare.
nonno
Aktiv medlem
Gästboken borta lite då och då
Hejsan!
Är det fortfarande så att vissa funktioner tas bort pga krångel med serverbyte eller driftstörningar?
Det är jätteofta som medlemmars gästbok inte finns, men återkommer man någon timme senare är den där plötsligt igen. Samma gäller alla länkar under "Mina"´- ena stunden borta, nästa där igen.
Jag har själv fått frågor av andra om jag tagit bort min gästbok, då den ibland inte finns på min profilsida.
Går det idag att ange på ett ungefär när Fotosidan kommer att fungera fullt igen utan begränsningar?
Hälsningar
Nonno
Hejsan!
Är det fortfarande så att vissa funktioner tas bort pga krångel med serverbyte eller driftstörningar?
Det är jätteofta som medlemmars gästbok inte finns, men återkommer man någon timme senare är den där plötsligt igen. Samma gäller alla länkar under "Mina"´- ena stunden borta, nästa där igen.
Jag har själv fått frågor av andra om jag tagit bort min gästbok, då den ibland inte finns på min profilsida.
Går det idag att ange på ett ungefär när Fotosidan kommer att fungera fullt igen utan begränsningar?
Hälsningar
Nonno
Re: Gästboken borta lite då och då
Dock syns inte vare sig gästbok eller länkarna för en användare som inte är inloggad på Fotosidan - denna ändring gjordes för länge sedan, av integritetsskäl. Det måste vara detta du ser?
Jag tror vi är igång inom en vecka, kanske redan imorgon om saker och ting går som vi vill.
Ja tyvärr. De nya databasservrarna är inte aktiverade än, vi kör fortfarande på den gamla hårdvaran. Vi valde att gå upp en databasversion på de nya och sätta ihop en redundant lösning för att även kunna hantera hårdvaruproblem odyl bättre, så detta har tagit lite extra tid.nonno skrev:
Dessa har aldrig varit avstängda pga prestandaproblemen!Det är jätteofta som medlemmars gästbok inte finns, men återkommer man någon timme senare är den där plötsligt igen. Samma gäller alla länkar under "Mina"´- ena stunden borta, nästa där igen.
Dock syns inte vare sig gästbok eller länkarna för en användare som inte är inloggad på Fotosidan - denna ändring gjordes för länge sedan, av integritetsskäl. Det måste vara detta du ser?
Jag tror vi är igång inom en vecka, kanske redan imorgon om saker och ting går som vi vill.
nonno
Aktiv medlem
Re: Re: Gästboken borta lite då och då
Det är när jag är inloggad och går in på någon annan medlems profilsida som länken till gästboken saknas, och då finns oftast inte heller länkarna under rubriken "Mina". Gästbokens/länkarnas synlighet kommer och går. Dessutom har det varit tillfällen då länk till gästbok har synts fast jag inte varit inloggad. Det är något som händer lite hipp som happ. I går (tisdag) var det en medlem som skulle skriva i min gästbok, men länken till den fanns inte. Jag har alltid gästboken synlig. Så det är något som är fel.
/Nonno
clindh skrev:
Det är när jag är inloggad och går in på någon annan medlems profilsida som länken till gästboken saknas, och då finns oftast inte heller länkarna under rubriken "Mina". Gästbokens/länkarnas synlighet kommer och går. Dessutom har det varit tillfällen då länk till gästbok har synts fast jag inte varit inloggad. Det är något som händer lite hipp som happ. I går (tisdag) var det en medlem som skulle skriva i min gästbok, men länken till den fanns inte. Jag har alltid gästboken synlig. Så det är något som är fel.
/Nonno
Vi är igång på dom nya maskinerna nu.
-Thomas
ann elisabeth
Aktiv medlem
Vad är det som händer här då? Varje gång jag klickar på en bild eller byter sida så säger det blopp blopp så kommer den rutan om informationslinje.Irriterande. Måste man installera nåt nytt för att slippa det eller hör det också till dessa driftstörningar som håller på att åtgärdas?
Dum fråga kanske, men jag är inget datasnille.
Dum fråga kanske, men jag är inget datasnille.