ANNONS
Annons

Lite mer info tack.

Produkter
(logga in för att koppla)

Andreas K

Aktiv medlem
Vore schysst om ni skickade ut ett mail eller liknande som ger oss medlemmar mer information vad som sker och vad som är plannerat att ske.
Man blir lite gramse när man försöker komma åt sin personliga sida och får svaret att den funktionen är avstängd!

Jag har full förståelse för att nuvarande maskinpark går för 110%, men ni måste hålla oss medlemmar med i loopen på ett bättre sätt.

Det kommer information, det lovar jag.

David sitter i möte, så fort han är tillbaka kommer det skrivas en nyhetsnotis.

-Thomas

Är det inte på tiden att strypa inflödet av bilder till 1-2/vecka..det borde ju lätta på trycket ? både från kommentarstorka och sidans allmänna seghet.

Dessutom belastas forumet med en drös "smyggalleri" av allehanda slag och kvalite.

/Gunte..

Hei!

jeg har betalt for silver-medlemskap, og hvis dere skal bruke en uke på å løse problemene, burde ikke vi betalende medlemmer få extra tid til vårt medlemskap?
jeg har til-ex...ikke tilgang til mine bilder nå.

Mvh Inger Anne Vik

Jag har full förståelse för att det är ett enormt högt tryck på sajten, men kanske börjar det bli dags att se på både bildinflöde och medlemsinflöde? Om fler medlemmar betalade sitt medlemsskap så fanns det ännu större möjligheter till en bättre community.

Gratismedlemsskap borde bara finnas som ett prov, i ett par veckor eller så, sen skulle det vara avgift efter det.

Jag har aldrig förstått vitsen med gratismedlemsskap på en sån här sajt, men det är mina personliga åsikter.
Fram för medlemsavgifter istället för en massa blinkande reklam som stör hela tiden!!

Och som sagt.. med lite högre krav även på medlemmarna så finns det större möjligheter att hålla sajten stabil för de som betalar för det!

Gratismedlemskap?
Jag tycker gratismedlemskapet trotts allt är ganska viktigt. Många gymnasister och studenter vill inte betala för tjänsten.
Men betalmedlemskap för alla skulle kanske kunna höja kvalitén.
Intressant diskussion, kanske ska öppna en egen tråd för den?

Vad gäller driftstörningarna så har jag förståelse för dem och litar på att de snarast blir åtgärdade.

#Lägg gärna ut artickeln på förstasidan, vid fotoarticklarna, så alla hittar den.

Vad som genererar störst last för era servrar vet jag inte, men enligt min mening är det oavsätt vilket en bra åtgärd att strypa bildflödet. Lägg istället in en veckobegränsning, som du kan disponera hur du vill. Det händer ju att man vill uppdatera och har många bilder som ligger och väntar. Kanske 15 bilder/vecka? Det ska ju inte va för snålt heller för de som vill ladda upp mycket.

ulricahdesign skrev:

Och som sagt.. med lite högre krav även på medlemmarna så finns det större möjligheter att hålla sajten stabil för de som betalar för det!

Absolut...

FS kan liknas vid en modern återvinningsstation,
Ett par containrar (poler) innhåller ett och annat användbart( Emmaus är där och tar till vara) medan resten pregas proppfullt och går till dom sälla jaktmarkerna.

/Gunte..

Allt ser kanonfint ut just nu, så vi vågar oss på tillbakarullningen av funktioner lite successivt.

Jag har precis slagit på bildsökningsfunktionen igen, dock enbart för betalande medlemmar till en början för att hålla ökningen inom kontroll.

jimh skrev:
Allt ser kanonfint ut just nu, så vi vågar oss på tillbakarullningen av funktioner lite successivt.

Jag har precis slagit på bildsökningsfunktionen igen, dock enbart för betalande medlemmar till en början för att hålla ökningen inom kontroll.

Kanonfint...nja!? ;)

Tror nog problemen fortfarande är ganska stora....

Och har inga bra tips om "förbättra" en redan bra Fotosida, utan det märker ni nog själva vad som måste göras, och KAN göras utifrån er affärsverksamhet, jag önskar bara att ni ger en bra och relevant information vid nuvarande och kommande driftsproblem! :)

Mvh Bengan

Nu på morgonen (ev. redan från ~05:00 inatt) så har COLT (som levererar internetkapciteten) något form av problem som gör att 50% av trafiken "försvinner" på vägen.

Ett helt annat problem m.a.o.

-Thomas

Beklagligt (men sgs väntat) att ni har tekniska problem med FS. Ett enormt bildflöde och därtill fulla sökrättigheter för även icke-betalande medlemmar kan inte vara lätt att lösa.

Det är hursomhellst inte någon önskvärd situation ur kundens synvinkel, och jag antar/hoppas att FS kommer att ersätta oss betalande medlemmar med åtminstone motsvarande antal dagar för den tid vi inte har tillgång till den produkt vi betalat för.

mvh Torleif

Jag måste hålla med Torleif till viss del faktiskt. Hur det än är så måste man skilja på
gratismedlemmar och betalande medlemmar, för visst är det ju ändå så till syvende och sist att det är de intäkter som kommer in till fotosidan ifrån medlemsavgiftersom gör att förändringar kan göras och mer utrymme kan köpas! Att betalande medlemmar har vissa fler finesser har ju egentligen ingen betydelse för de tar väl lika stor plats på servrarna även om de vore till för alla?

Rätta mig väldigt gärna om jag har fel!

Reklam inbringar ju också en hel del intäkter,
men det blir också samma sak. Reklam plus betalande medlemmar sponsrar Fotosidan.se som sen låter gratismedlemmar få näst intill samma innehåll.

Jag förstår precis, som någon nämnde i början, att studenter tex inte har råd med ett medlemsskap.. och häng mig inte nu, men jag tror i alla fall att en hundring kan man avvara per år för ett medlemsskap på en community som tillgodoser det som fotosidan gör för fotointresserade människor. Och tänk om alla aktiva gratismedlemmar kunde betala en hundring.. vilken intäktsökning det skulle bli!

Nu har vi lagt tillbaka översikt och statistik i den egna profilsidan, men även här (just nu) bara för betalande medlemmar.

talthoff skrev:
Nu på morgonen (ev. redan från ~05:00 inatt) så har COLT (som levererar internetkapciteten) något form av problem som gör att 50% av trafiken "försvinner" på vägen.

Ett helt annat problem m.a.o.

-Thomas

Som alldeles ny här blir jag lite besviken att det första som sker är att servern dyker så pass som den gör.

Vore inte en tanke att kasta upp er server hos en annan värd (webb-hotell) så länge inte allt 100%? I synnerhet om COLT numera presterar 50% av linkapaciteten. Det bådar inte gott att ha hårdvara som kraschar och en ISP som är halverad.

Har ni någon tidpunkt för problemets lösning?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar