ThomasT
Aktiv medlem
Hejsan. Jag hade tänkt mig snarast att införskaffa mig en analog kamera och uttrycka min kreativitet med, nu är det så att jag har fortfarande lite frågetecken på några punkter inom framkallningen.
Om vi nu tänker oss in i situationen. Jag har precis blivit klar med min tredje rulle och jag skicka in bilderna på framkallning.
1. Är det en vanlig "framkallningspåse" man lägger bilderna i?
2. Finns det några valalternativ när det gäller framkallningen? Olika papper eller hamnar allt på ett vanligt papper som det gör med familjens aps-kamera?
3. Om jag nu skulle gilla någon av mina bilder extra mycket, kan man då förstora den? Hur går man tillväga? Ska man bege sig till fotoframkallningen med negativen och prata om vilka man vill förstora?
Jag återkommer nog med mer frågor i den här tråden.
Tackar för alla svar jag får.
Om vi nu tänker oss in i situationen. Jag har precis blivit klar med min tredje rulle och jag skicka in bilderna på framkallning.
1. Är det en vanlig "framkallningspåse" man lägger bilderna i?
2. Finns det några valalternativ när det gäller framkallningen? Olika papper eller hamnar allt på ett vanligt papper som det gör med familjens aps-kamera?
3. Om jag nu skulle gilla någon av mina bilder extra mycket, kan man då förstora den? Hur går man tillväga? Ska man bege sig till fotoframkallningen med negativen och prata om vilka man vill förstora?
Jag återkommer nog med mer frågor i den här tråden.
Tackar för alla svar jag får.