Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
liquid light eller motsvarande?
- Trådstartare mikro
- Start datum
Helena
Aktiv medlem
Jag har provat Liquid Light men den är långt ifrån den bästa emulsionen... Dtor det finns någon som heter någonting på X som ska vara den "bästa".
Låna en bok som heter The Gelatine print som handlar bara om flytande emulsion...
Vill du ha råd om påstrykning osv utan bubbling så år du gärna maila mig...
Dom flesta affärer borde kunna beställa in flytande emulsion...
Det är kul men mycket frustrerande att syssla med... Jag gjorde ca 100 bilder med den tekniken för några månader sedan och en annan tjejj använde den andra emulsionen... Hon gjorde ett uppförstorat kinderäggslandskap... (lite småmysko)
Låna en bok som heter The Gelatine print som handlar bara om flytande emulsion...
Vill du ha råd om påstrykning osv utan bubbling så år du gärna maila mig...
Dom flesta affärer borde kunna beställa in flytande emulsion...
Det är kul men mycket frustrerande att syssla med... Jag gjorde ca 100 bilder med den tekniken för några månader sedan och en annan tjejj använde den andra emulsionen... Hon gjorde ett uppförstorat kinderäggslandskap... (lite småmysko)
Festfotografen
Aktiv medlem
Sumpen skrev:
Fotoimpex har en emulsion som heter Black Magic... Fins i olika gradiationer, till och med en variabel. Har inte provat den, har inte provat att beställa från dem men de har en fast fraktkostnad inom EU.
Black Magic ar funnits på Kameradoktorn tidigare
Jag har bara provat den med normal kontrast och inte den variabla.
Men den normala funkar bra bara man är nogrann när man penslar ut den
Festfotografen
Aktiv medlem
Lägger på 2 lager men det beror ju vilken effekt man vill ha
Men oftast ett lodrätt och ett vågrätt på penslat lager .
har aldrig tänkt på hur lång tid det tar för det att torka men ca 2 timmar skulle jag tro
Men oftast ett lodrätt och ett vågrätt på penslat lager .
har aldrig tänkt på hur lång tid det tar för det att torka men ca 2 timmar skulle jag tro
Ingemansson
Aktiv medlem
Skulle vara intressant att se några resultat av någon som gjort detta, någon?
Andreas
Andreas