Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
linsskydd till canon 500d?
- Trådstartare Mankxe
- Start datum
Mankxe
Medlem
WOW tackar för snabbt svar!
verkar konstigt men ringe netonnet nu och dom skulle kolla med deras leverantör och återkomma.
jag är helt grön på kameror och att fotografera men ett frontskydd är väl nästan ett måste mellan tagningarna?
kikade lite på detta objektiv http://www.netonnet.se/art/foto/bli...jektiv-canon/Sigma-70-3004-56DGCA(104078,4569)
men tvekade lite eftersom det inte har ngn bildstabilisator
vad tror ni om det?
verkar konstigt men ringe netonnet nu och dom skulle kolla med deras leverantör och återkomma.
jag är helt grön på kameror och att fotografera men ett frontskydd är väl nästan ett måste mellan tagningarna?
kikade lite på detta objektiv http://www.netonnet.se/art/foto/bli...jektiv-canon/Sigma-70-3004-56DGCA(104078,4569)
men tvekade lite eftersom det inte har ngn bildstabilisator
vad tror ni om det?
wfrank
Aktiv medlem
Ja, när du har kameran hängande dinglande på axeln vill du ha ett skydd. Eller när du förvarar den i en väska. Frontlinsen ska inget komma åt förutom ljuset när bilder tas
Det borde framgå redan av en packsedel ("whats in the box") att det ska ingå. De Canonkameror jag köpt med kitlinser har alltid haft det självklara frontskyddet med.
Din länk funkar inte, men det ser ut som du undrar om Sigma 70-300 är bra. Jag vet inget om just det objektivet, men du kan vara säker på att det finns gott om tester på nätet. Photozone.de är ett ställe. Bildstabilisator gör sig alltid bra på telen, men kostar ju alltid mer. Just som första telezoom gillar många Canons EF-S 55-250, det är prisvärt och har IS.
Det borde framgå redan av en packsedel ("whats in the box") att det ska ingå. De Canonkameror jag köpt med kitlinser har alltid haft det självklara frontskyddet med.
Din länk funkar inte, men det ser ut som du undrar om Sigma 70-300 är bra. Jag vet inget om just det objektivet, men du kan vara säker på att det finns gott om tester på nätet. Photozone.de är ett ställe. Bildstabilisator gör sig alltid bra på telen, men kostar ju alltid mer. Just som första telezoom gillar många Canons EF-S 55-250, det är prisvärt och har IS.
Per_Wiklander
Ny medlem
Ja, när du har kameran hängande dinglande på axeln vill du ha ett skydd. Eller när du förvarar den i en väska. Frontlinsen ska inget komma åt förutom ljuset när bilder tas
Att linslocket skall komma med i förpackningen känns självklart. Om du sedan frågar mig hur mycket jag använder det...
På mitt vardagsobjektiv (som sitter på kameran 90% av tiden och åker upp och ned ur diverse väskor) sitter nog locket på 5% av tiden. Vad jag däremot STARTK rekomenderar är ett simpelt UV-filter. Förutom att faktist fungera som just ett UV-filter så blir detta en extra glasbit mellan den hårda kalla världen och det mycket dyrare glaset i ditt objektiv. Av de fem objektiven jag har köpt hittils så har första åtgärden (innan de skruvats på kameran) varit att skruva på ett skyddande UV-filter.
Som vanligt finns det diverse märken och som vanligt kan man slänga ut mer pengar än man får nytta av, men räkna med 200-400:- för ett bra. Jag gissar att du ska ha ett 58mm till ditt objektiv.