Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Linser till förstoringsapparat
- Trådstartare JennyB
- Start datum
Erik Schalin
Aktiv medlem
Vet ej
Vad är det för apparat?
Vad vill du göra i mörkrummet?
Mellanformat
svartvitt
färg
stor produktion/enstaka kopior
lösa filter
montering
osv
Vad är det för apparat?
Vad vill du göra i mörkrummet?
Mellanformat
svartvitt
färg
stor produktion/enstaka kopior
lösa filter
montering
osv
Calle Camp
Aktiv medlem
Hej
Det är inte världens bästa optik.
Duger säkert för din prövotid, sedan kan du alltid köpa bra begagnade på ebay i Tyskland eller England till bra pris.
Calle
Det är inte världens bästa optik.
Duger säkert för din prövotid, sedan kan du alltid köpa bra begagnade på ebay i Tyskland eller England till bra pris.
Calle
Calle Camp
Aktiv medlem
Hej Jenny
Titta först på begagnadmarknaden innan du bestämmer dig.
Jag inte bara tror, jag vet att du där får en mycket bättre apparat med fin optik för under hälften av vad du får lägga på en ny medioker apparat.
Calle
Titta först på begagnadmarknaden innan du bestämmer dig.
Jag inte bara tror, jag vet att du där får en mycket bättre apparat med fin optik för under hälften av vad du får lägga på en ny medioker apparat.
Calle
Ulf Landin
Aktiv medlem
Om Du köper ett Schneideroptik ska det vara Componon, inte Componar. Det är klasskillnad på dem. Componaren är heller inte helt billig.
Hälsningar, Uffe
Hälsningar, Uffe
Ulf Landin
Aktiv medlem
Jag köpte en Leitz Focomat 1c med Leitz originaloptik 50 mm för några år sedan. Den är mycket robust, enkel och har autofokus. Den går också bra att hissa upp (med omkalibrering av autofokusen) till nästan hur stora förstoringsgrader som helst. Pris: 2.300:- Apparaten var i nyskick, instruktionshäfte och originalavmaskningsram medföljde. Ett hyfsat köp...
Hälsningar, Uffe
Hälsningar, Uffe
Erik Schalin
Aktiv medlem
Börja med att speca vad du vill göra Jenny.
Glöm att köpa nytt.
Normalt är det också alltför dyrt att köpa beg. av firmor.
Hur stora kopior?
Har du ingen fotoklubb i närheten? de har säkert allt du vill komma åt för en medlemsavgift och så får du träffa andra som bonus.
Glöm att köpa nytt.
Normalt är det också alltför dyrt att köpa beg. av firmor.
Hur stora kopior?
Har du ingen fotoklubb i närheten? de har säkert allt du vill komma åt för en medlemsavgift och så får du träffa andra som bonus.