Annons

Limma gummi på metall med vad?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej!

Jag har använt det här "giftet" i alla möjliga sammanhang.

http://www.go-araldite.com/index.php?option=com_content&view=article&id=260&Itemid=367&lang=en

Här väljer du materialen som skall sättas ihop och ut poppar en lösning, förhoppningsvis.

Hans

Den siten såg ju väldigt bra ut. Tyvärr så testade jag runt lite och oavsett vilka kombinationer jag lade in så kom det upp samma lista med lim.....så det är helt enkelt ett smart (fult) sätt att sälja Araldit. Nu är det ju iofs ett bra lim...men man får ju lite känslan av att de väljer ut ett lim som är speciellt bra för den kombination man väljer.

Den siten såg ju väldigt bra ut. Tyvärr så testade jag runt lite och oavsett vilka kombinationer jag lade in så kom det upp samma lista med lim.....så det är helt enkelt ett smart (fult) sätt att sälja Araldit. Nu är det ju iofs ett bra lim...men man får ju lite känslan av att de väljer ut ett lim som är speciellt bra för den kombination man väljer.

Kanske inte så konstigt att valet blir just ett Araldit-lim eftersom det är en araldit.com sajt. Dom lär ju inte rekomendera Loctite lika lite som Mio Möbler skulle visa IKEA på sin sajt.

marin-teknik har funkat för oss på jobbet (snickeri) när inget annat lim limmat (pl400 pl600 etc). Då Corian mot metall. I för sig inga feta plaster/gummi, men väldigt svårlimmat annars.(corian/metall alltså)

Det där marin-teknik har jag limmat fast en gummilist mot lack på bilplåt som inte ville fastna med nånting annat, det härdar av fukten i luften tror jag, alltså bra för grejer som ska tåla väta för det blir bara bättre av väta men kan tydligen oxå limma omöjliga kombinationer.
Intressant aldrig hört talas om corian. Tack.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar