Annons

Likt leica m8 småkameror

Produkter
(logga in för att koppla)
Någon som känner till om det är påväg någon ny "kompaktkamera" med stor sensor, likt sigmas dp1

Skulle ev kunna köpa en sådan men första modellen av en sådan kamera brukar aldrig vara så bra utan det kommer alltid någon värre model efter.

Någon som hört något mer om kompakter likt sigmas eller ricohs fast med "större sensor"

Kollat på en del bilder på sigmas och dom verkar faktiskt ganska bra. Stör mig dock så det står seg/dålig autofokus det tycker jag är viktigt om man saknar fokusringen.
 
Shaggbom skrev:
Någon som känner till om det är påväg någon ny "kompaktkamera" med stor sensor, likt sigmas dp1

Skulle ev kunna köpa en sådan men första modellen av en sådan kamera brukar aldrig vara så bra utan det kommer alltid någon värre model efter.

Någon som hört något mer om kompakter likt sigmas eller ricohs fast med "större sensor"

Kollat på en del bilder på sigmas och dom verkar faktiskt ganska bra. Stör mig dock så det står seg/dålig autofokus det tycker jag är viktigt om man saknar fokusringen.

Det är väldigt troligt att det är pågång, trenden verkar gå åt det hållet.
 
http://www.nikonrumors.com/ ryktas det om en kompaktkamera med samma sensor som d60, bara ett rykte givetvis, men ett rätt trevligt sådant :)

Annars så tycker jag att en nikon d40 med en manuell 50mm funkar bra och är väldigt lätt och förhållandevis liten.
 
Inte intresserad av en liten systemkamera har en 40D och den utan batterigrep är helst okey, min fundering med hela denna tråd var om det ev skulle komma en model likt leica m8 där man kan få en "kompaktkamera stor kamera" fast med utbytbar optik.
 
mm får hoppas det kommer, kompakter blir bara bättre och bättre, hittar jag en sådan som klarar brus skapligt bra så byter jag nog.

Flyttar till sthlm nu på måndag så tänkte ta mig en sväng förbi något ställe och känna lite på sigmas dp1a
 
Äger ingen G9 men väl både G7, Leica M8 samt en Nikon DSLR och de fyller alla olika syften och behov. G7'an är definitivt inget budget substitut för M8'an, däremot kompletterar de varandra mycket bra. Tyvärr har DSLR'en dammat igen efter M8 inköpet, man blir liksom nyförälskad igen...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.