Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lightroom 5 och RXiRM2 - Finns det fungerade profil

Produkter
(logga in för att koppla)

Trued

Aktiv medlem
Med LR 5 och RX1R så går det att göra profilkorrigeringar och bilden "poppar" till och blir perfekt. Med RX1RM2 verkar det inte endera finnas en profil eller så vill de inte samarbeta.

Jag har ingen som helst lust att starta en dyr prenumeration på Lightroom utan tänkte att köra vidare med LR 5.

Någon som har tips på lösning?

Med LR 5 och RX1R så går det att göra profilkorrigeringar och bilden "poppar" till och blir perfekt. Med RX1RM2 verkar det inte endera finnas en profil eller så vill de inte samarbeta.

Jag har ingen som helst lust att starta en dyr prenumeration på Lightroom utan tänkte att köra vidare med LR 5.

Någon som har tips på lösning?

Med Sonykameran ingår annars en licens på Capture One Express (eller 350:- tror jag för full-versionen)
www.phaseone.com/Sony

mvh/Kalle P

RX1RM2 kräver LR6.3 så något inb yggt stöd finns inte.
Det går att använda Adobes DNG-converter för att konvertera raw filen till DNG format som stöds.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar