Aha! Det visste jag inte!
Fast frågan är ju fortfarande varför previewen ser så förskräcklig ut? Jag gjorde en riktig exportering från LR3 och öppnade i PS, och det var ytterst små skillnader mot den där jag använde "edit in.."-kommandot. Möjligen upplevde jag bakgrunden som aaaaningens grötigare, men det var bara synligt när jag klickade mellan bilderna fram och tillbaka. PS kraschade dock när jag skulle spara utsnittet, men eftersom bilden egentligen inte visar någon skillnad är det ingen poäng att posta den.
Preview-bilden motsvarar ju inte alls resultatet som det är nu, samma fil med samma inställningar ger i princip helt identiska (om man inte pixelpeepar) bilder, men previewen i LR2.5 stämmer bra överrens med resultatet, vilket inte previewen i LR3 beta gör. Det måste väl ändå anses vara en bug?
Edit: Jag gjorde två nya bildexempel. Första bilden är en skärmdump av preview-bilden, endast beskuren. Den andra bilden är samma bild exporterad som TIFF, öppnad i PS och beskuren till ungefär samma utsnitt och samma dimensioner.
Skärmdumpen:
Visa bilaga 97872
Den exporterade:
Visa bilaga 97871