ANNONS
Annons

Lightroom 2 Hjälp tack

Produkter
(logga in för att koppla)

BroderIsak

Aktiv medlem
Det är så att när jag importerar bilderna till Lightroom 2 så blir alla bilder svart vita fast jag inte vill det? Har boken ifrån Scott Kelby men det står inte i den hur man ändrar tillbaka detta. Kan nån förklara för mig hur man fixar detta..
Tack
-S-

I import dialogen så kan du välja "presets" som den skall lägga på bilderna. Kolla så att du inte valt något där.
/M

Får det inte att funka ...
Kan man inte få tillbaka grundinställningarna nånstans ???
Det känns som grundinställningarna är för svart vit. För när man trycker knappen Previous i develop så blir bilden svartvit igen...

Senast ändrad:
Får det inte att funka ...
Kan man inte få tillbaka grundinställningarna nånstans ???
Det känns som grundinställningarna är för svart vit. För när man trycker knappen Previous i develop så blir bilden svartvit igen...

I menyn [Edit] --> [Preferences] --> i fliken [Presets] --> Klicka på [Reset all default Develop settings], och i ditt fall kanske även flera av [Restore...] i nedre halvan av dialogrutan.

Bilagor

• Untitled-1.jpg
    Untitled-1.jpg
    28.1 KB · Visningar: 292
ETT STORT TACK!!!
Ja fan vad lätt det är när man vet hur man skall göra. Konstigt att jag inte hittar det i boken .Jag har köpt boken för att lära mig samt hitta om man har gjort nåt galet...
Åter igen TACK
-S-

ETT STORT TACK!!!
Ja fan vad lätt det är när man vet hur man skall göra. Konstigt att jag inte hittar det i boken .Jag har köpt boken för att lära mig samt hitta om man har gjort nåt galet...
Åter igen TACK
-S-

boken är ingen encyklopedi, utan mer en receptbok. Som alla hans böcker jag läst. Slutat köpa dem av den anledningen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar