Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Leveransproblem med Canon 10D

Produkter
(logga in för att koppla)

Niklasan

Aktiv medlem
Enligt Canon så leveras kameror (10D) som beställs idag 11/3 i början av september. Tänkte att detta förtjänade en egen diskussion, eftersom flera har sagt att Canon inte kommer att göra om samma problem som med leverans av sina andra DSLR.

Jag beställde när den kom, men efterfrågan är långt över vad som verkar leveras till Sverige det närmsta halvåret så det verkar ju inte vara någon garanti på att man får någon även fast man var ute i god tid. Synd om de som tvekat ett par veckor för att beställa och nu bestämt sig.

Niklas
 
Japp.. det finns en tråd för 10D.. Där har vi samlat allt (och lite till) rörande 10D.

Här

Men visst.. så är det.. Canon har visst fått in 750 beställningar på 10D och mitt senaste samtal med 10D-ansvarig på canon bekräftar mina misstankar om "leveransproblem" Canon kommer inte att ha kameror för att tillgodose första månadens leveranser.

Men som någon annan sa... Varför denna beställningshets?

- Precis därför...om man nu vill ha kameran i skälig tid.. annars får man vänta och då betala samma pengar som killen som redan använt den i 6 månader...;)

Naturligtvis spelar detta ingen roll.. då det är samma kamera.. Den kommer när den kommer..
 
My guess is you'll see a few turning up on ebay Germany within a short while. They always do. Dealers often sell them there, fully authorised models, just to get extra profit on the first ones. Sooo, if you're prepared to pay top dollar for one, they'll probably be available one way or another:)

Bests, Duncan
 
September?

Det låter trist. Då är ju fotosäsongen nästan över här. Iallafall i Stockholm. Här har vi knappt sett solen på flera månader.
 
Jeppe skrev:
Men som någon annan sa... Varför denna beställningshets?
Jag ger inte mycket för rykten när det gäller kommande digitalkameror och det finns alltid något bättre bakom knuten. Men, flera källor (utifrån sett oberoende av varandra) säger att Canon kommer släppa en D10 i höst fler MPs, minns inte exakt hur många dock. Känns smått nervigt att förboka en D10 som kommer i augusti två månader senare släpps en annan, som man hellre skulle ha.
 
tja..jag har köpt ett gäng mycket fina objektiv, känns som om det skulle vara bra att ha ett hus till dem ;-) hoppas på att få min 10D senast i april. (5:a i kön på cyber)
 
får min i augusti

ja ni som har bokat er tdigt kan vara lyckliga ,,,jag får min i augusti ;( det är för jävligt

det kommer bara 800 st 10D till sverige och skandinavian har bokat 100 så där lär jag heller inte få tidigare :(
 
10D

Jag ligger som nummer 6 på Cyber. Jag kanske kan tänka mig sälja den direkt utan att ha packat upp den :)

Bud! :)
 
Tänk positivt, ni har ett halvår av förväntan, oändliga diskussioner om kamerans förträfflighet (utan mothugg från någon som har testat), sparande till gluggar, se hur D60 sjunker ner till 10tkr e t c.
Tänk på oss som är tvungna att harva vidare med våra stenåldersprylar …
 
Re: 10D

Rico skrev:
Jag ligger som nummer 6 på Cyber. Jag kanske kan tänka mig sälja den direkt utan att ha packat upp den :)

Bud! :)

Jösses... Det låter som du verkligen är intresserad av kameran ;) Hehe..

Nåväl.. har man tur så kommer man med i första leveransen.. Om Scandinavian har bokat 100, så hoppas jag att Hegethorns har bokat 5 åtminstone.. det räcker precis lagom för mig :D

1 Månads leverans var senaste budet idag.
 
Fortsätter det så här kommer man ju snart inte att ha en chans att få en ny kamera innan modellen utgår ur sortimentet... :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.