Annons

Leveranser av D300

Produkter
(logga in för att koppla)
jag blev lovad min kamera från nya Media Markt i Växjö på måndag!! De skulle få in tre stycken personligen av någon kille från Nikon eftersom de hade öppnat ny butik. Vi får se vad som händer :)
 
i den andra tråden stod att cyberfoto bara skulle få 10 stycken, verkar konstigt om kameradoktorn då skulle få 30, men, men, man vet aldrig ...

mediamarket i sth sa att de inte får kameror före de förbeställda affärerna, men man vet ju aldrig som nån nyss sa ...(var ligger växjö ;) )
 
Surfade som vanligt in på B&H photo, såg till min förvåning att D300 body var "in stock"!! :O Slänge en beställning direkt, nu när jag kollade igen en 8 timmar senare är den "out fo stock" ...så dyker det upp en blir jag glad :D
 
Mortella skrev:
Surfade som vanligt in på B&H photo, såg till min förvåning att D300 body var "in stock"!! :O Slänge en beställning direkt, nu när jag kollade igen en 8 timmar senare är den "out fo stock" ...så dyker det upp en blir jag glad :D

Normalt sett så levererar dom inte digitalkamerahus till Europa.
 
Äntligen har jag fått min d300! Har packat upp den och tagit några testbilder, och den känns riktigt bra i handen.Hmmm.skämtar bara lite med er... Själv har jag ca 150 före mig på kön hos Scandinavian Photo och lär få vänta ett bra tag till om inte kön krymper när det väl blir dags för leverans.
 
johan.morck skrev:
Gissar att Otto inte vill att den skall levereras till Europa ;-)

Korrekt, den ska till mig i Boston MA, det som sätter käppar i hjulen från att få den redan imorgon är att det är thanksgiving idag, vilket borde få tillföljd att posthanteringen står still idag, så om den nu var i lager när jag beställde den bör den inte komma förens nästa vecka, gissar på måndag eller tisdag.

Lite synd att de inte hade batterigreppet inne, men det kan man ju alltid klara sig utan nån vecka. Då jag inte har Nikonobjektiv sedan innan fick det bli ett impulsköp på en 85mm AF f/1.8, hoppas kunna fota lite College basketball med den kanske.

Over and out, Kalkonen väntar!
/Otto
 
En annan fick följande meddelande idag från FotoVideo på mail:

"Bästa kund.

Nikon D300 kommer levereras inom kort."

Och så lite om kvällsöppet när kameran ska hämtas med fika och extraerbjudanden.Verkar vara 57 mottagare av detta mail, så FV har fått en rejäl kvot!
 
Hur stora är FotoKungen i sådana här sammanhang?
Det var där jag köpte min tidigare kamera, och jag är nöjd.
Dock börjar jag fundera på om FK inte var lika stora som jag först trodde...

EDIT: Nu menar jag releasedatum - om de håller tiderna som t.ex. FotoVideo.
Jag är #1 i väntelistan på D300, men jag har ännu inte hört något av dem över HUVUD taget...
 
CrazzlY skrev:

EDIT: Nu menar jag releasedatum - om de håller tiderna som t.ex. FotoVideo.
Jag är #1 i väntelistan på D300, men jag har ännu inte hört något av dem över HUVUD taget...

Jag ligger också med bland de första hos FV men jag har heller inte hört något. Det är bara Hegethorns som ringt än så länge. Gissar att jag är bland de första hos SP också.
 
Dajo skrev:
Men visst måste Nikon i nederländerna dela upp kamerorna och skikc arätt antal til lilla Sverige som sedan måste dela upp dom igen till varje återförsäljare och då också lägga med specifika saker för svenska marknaden.
Har ingen aning om hur Nikon gör men i andra branscher är det inte ovanligt med ett europeiskt centrallager (ofta i Holland) och leveranserna går direkt därifrån till åf.
 
Angående Kameradoktorns kvot av D300 så tror jag dom får in ca 10st i första sändningen.
jag har köplats #7 och killen jag pratade med sa att som det ser ut nu så skulle jag precis få en kamera den 28:e
Alltså borde dom få in runt 7 - 10 st D300
kan ju alltid hoppas jag har fel, så fler kan få ta del av denna underbara kamera! :)

/Johan Henning
 
"We may not get everything right, but at least we knew the century was going to end." - Douglas Adams

"Macintosh was designed to work perfectly with dates all the way up to the year 29,940. But have no fear. We´re already hard at work on the Y30K problem."

Denna annonsen hade Apple i slutet på 90-talet

Hoppas Nikon är lika förutseende som Apple...

/PA
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.