ANNONS
Annons

Leveranser av D300

Produkter
(logga in för att koppla)
vox2000 skrev:
Det kan ju vara så att tilldelningen har ändrats, att vi får fler kameror än Nikon sa till Jeppe. Har Jeppe pratat med Lasse efter den här diskutionen har blossat upp?

Mina uppgifter baserar sig på intervju med Lasse, på Nikons roadshow i Malmö den 21 november. Kan ju mycket väl vara så att tilldelningsvolymen har ökat, allt beror ju på hur stort trycket är.

nonno skrev:
Jag ser ju nu i din kameraväska att du redan har en D300, då behöver man ju inte hålla på med tröttsam väntan. ;)
/Nonno

Jag har också lagt in den i min kameraväska, på onsdag ska vi ju ha fått våra ex, eller hur Nonno! Det blir som vi tänker, sägs det...

Vem blir först med att starta den överväldigande, ISO-intensiva, ibland tröttsamma tråden "Är jag nöjd med min D300?"?

Måste ju ärligt säga att det varit en himla massa snack om när D300 kommer och så men faktum är väl att Nikon sagt november sedan länge, så det var väl ingen nyhet. Sedan har det väl pratats om 21-23 på lite olika ställen (främst internationellt och det stämde ju) och sedan en tid tillbaks innan november är slut (för sveriges del). Så nikon levererar kan man ju säga. Sicken tur ;-) Men kanske inte helt oväntat väl. Den stora frågan har väl snarast varit hur stora kvantiteter som de kan leverera och om de bättrat sig något? Jag har inte varit orolig för att inte få en kamera i första omgången, så länge den lever upp till mina förväntningar. Den är ju rätt hypad för tillfället, så till den grad att jag själv nästan tappar suget. Uppackningsreportage, youtubesnuttar och en mängd urusla exempelbilder. USCH!

PS. Kom ihåg, det är bara en kamera, ett redskap. En liten manick man kan ta bilder med :) DS.

Leo S skrev:
Jag har också lagt in den i min kameraväska, på onsdag ska vi ju ha fått våra ex, eller hur Nonno! Det blir som vi tänker, sägs det...

Vem blir först med att starta den överväldigande, ISO-intensiva, ibland tröttsamma tråden "Är jag nöjd med min D300?"?

Ajja bajja, inte fuska! Jag väntar tills onsdag innan jag lägger in den! ;)
Förutsatt att FotoKungen nu får in dem på onsdag dvs. *skeptisk*

SmurfMolly skrev:
Gräver dom inte lite sin egen grav genom att lova en massa och göra kunder upprörda preciiis när dom nyöppnar. Verkar lite dumt..

Jag tycker också det är nåt som osar lite, men är inte säker på var det kommer ifrån.. Jag mailade Kameradoktorn i torsdags, och fick besked dan efter att de "hoppades" på att kunna leverera redan på onsdag. "Hoppas" kan man ju alltid iofs, men ändå.. Lite märkligt om dom nu skulle få så pass många hus i första svängen; företaget existerade väl knappt när t.ex. Cybephotos kö passerade 100-strecket. - Och de räknar fortfarande med 10 hus i första leveransen?

Per

Jeppe skrev:
Jag tror cyberphotos 10 hus avser leveransen av D3:an.

Tyvärr, D300 också i så fall. Fick beskedet så sent som idag.

Men jag blir inte riktigt klok på hur det fungerar - Nikon levererar till olika svenska 'distributörer', som i sin tur levererar till återförsäljarna?

Per

Per skrev:
Tyvärr, D300 också i så fall. Fick beskedet så sent som idag.

Men jag blir inte riktigt klok på hur det fungerar - Nikon levererar till olika svenska 'distributörer', som i sin tur levererar till återförsäljarna?

Per

Har inte heller förstått det där. Vilka levererar Nikon till som i sin tur levererar till butikerna? Och är det isåfall denna mellanhand som styr tilldelningen till de olika butikerna?

Jag pratade med Cyberphoto alldeles nyss och de väntar minst 10 st D 300-hus under veckan, men säger samtidigt att man kan inget lova med säkerhet förrän kameran finns fysiskt på plats.
/Nonno

Senast ändrad:
Per skrev:

Per

Nej, Nikon levererar ut till ÅF direkt.

Kamerorna bör lämna Nikons lager (DHL) idag, om allt går enligt planerna.

Jeppe skrev:
Nej, Nikon levererar ut till ÅF direkt.

Kamerorna bör lämna Nikons lager (DHL) idag, om allt går enligt planerna.

Jahapp, där ser man. Jag fick besked från en annan återförsäljare att det är väldigt få som köper direkt från importören, utan att de allra flesta återförsäljarna gör upp om pris osv med någon av distributörerna, och att det alltså skulle finnas flera sådana.

Per

Jag ska inte svära på det, men jag tror att Nikon Sverige är en Distributör för Nikon Europe. Men jag kan ta reda på detta. Nikon är ett väldigt litet företag, både globalt och i Sverige.

Expert Götaplatsen ringde i förmiddags för att få min beställning bekräftad.

Leverans onsdag efter kl 14, möjligen torsdag om allt går fel. Alla som tecknat sig - ca 15 pers - får kameror.

Var sparade jag nu den där PDF-manualen...?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar