Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Leveranser av D300

Produkter
(logga in för att koppla)
Trodde det sedan tidigare framgick tydligt att det skulle finnas kameror i butik den 28:e. Hur många butiken kommer att ha är förståss en annan fråga.

juliata skrev:
Malin: jag ringde nu under förmiddagen idag... minns inte exakt när.

Okej, tack!
Jag ringde för nån timme sen tror jag, då hade det redan hunnit bli en rätt fin kö.. ;)
Tjejen jag pratade med sa att de trodde de skulle få 30 kameror? Nån mer som hört det?

SmurfMolly skrev:
Okej, tack!
Jag ringde för nån timme sen tror jag, då hade det redan hunnit bli en rätt fin kö.. ;)
Tjejen jag pratade med sa att de trodde de skulle få 30 kameror? Nån mer som hört det?

9% av Nikons totala tilldeningsvolym? Skulle inte tro det. Det finns fler handlare än så i Sverige. Tror, det gör man i kyrkan ;)

Själv pratade jag med kusinen till tjejens kille, han sa att hon inte hade en aning om hur många som Nikon skulle leverera till dem ;)

Ringde till Kameradoktorn för 10 min sedan och fick jätte bra bemötande - de har lovad kameran den 28.11!!!
Kan det vara sant? Hoppas!

Jeppe skrev:
9% av Nikons totala tilldeningsvolym? Skulle inte tro det. Det finns fler handlare än så i Sverige. Tror, det gör man i kyrkan ;)

Själv pratade jag med kusinen till tjejens kille, han sa att hon inte hade en aning om hur många som Nikon skulle leverera till dem ;)

Näe jag tyckte också det lät jättekonstigt..
heh.. när jag ringde var det minst 35 i kö sa hon Boguslaw.. undrar hur du kunde bli LOVAD en till onsdag..

Gräver dom inte lite sin egen grav genom att lova en massa och göra kunder upprörda preciiis när dom nyöppnar. Verkar lite dumt..

Näe, jag har en resa i maj, till dess hoppas jag att kameran har kommit! =)

Bobo R skrev:
Ringde till Kameradoktorn för 10 min sedan och fick jätte bra bemötande - de har lovad kameran den 28.11!!!
Kan det vara sant? Hoppas!

Kan helt klart vara sant, eftersom det är vad Nikon har som officiell datum för utleverans. Sen beror det naturligtvis på om du har en bra köplats.

Cronholm skrev:
Själv fick jag köplats 24 på lunchen idag. 30 skall komma den 28/11 enligt dem själva.

Ganska intressant om de skulle få så många som 30 st. Innebär ju att cyber och SF )som man nog får räkna som större butiker) skulle få närmare 50 ex. Då går nästan halva tilldelningen till dessa butiker. Jag förhåller mig skeptisk till dessa uppgifter :)

Jag tror att de beställt 30, men får betydligt mindre. Men har jag fel, så är det ju bra för er som beställt från KD.

D300 LEVERANS.......

SOM JAG FÖRSTÅR SAKEN KOMMER ALLA FÖRSÄLJNINGSSTÄLLEN I SVERIGE ATT FÅ LEVERANS AV NIKON DEN 28:E, VILKET INNEBÄR ATT DE FLESTA KOMMER ATT KUNNA LEVERERA TILL SINA KUNDER, MEN ANTALET RESPEKTIVE ERHÅLLER ÄR NOG LITE OKLART....
DEN SOM VÄNTAR PÅ NÅGOT GOTT......

Re: D300 LEVERANS.......

Moluax skrev:
SOM JAG FÖRSTÅR SAKEN KOMMER ALLA FÖRSÄLJNINGSSTÄLLEN I SVERIGE ATT FÅ LEVERANS AV NIKON DEN 28:E, VILKET INNEBÄR ATT DE FLESTA KOMMER ATT KUNNA LEVERERA TILL SINA KUNDER, MEN ANTALET RESPEKTIVE ERHÅLLER ÄR NOG LITE OKLART....
DEN SOM VÄNTAR PÅ NÅGOT GOTT......

du tryck en gång på knappen som det står caps lock på.. ;)

Jag har i dag fått besked från Scandinavian Photo att de under nästa vecka kan leverera till mig ett stycke D300. :)))))
/Nonno

nonno skrev:
Jag har i dag fått besked från Scandinavian Photo att de under nästa vecka kan leverera till mig ett stycke D300. :)))))
/Nonno

Vad roligt för dig!
Beställde från SP den 25/8 och har inte lyckats få något klart besked från dem. När beställde du Nonno?
Hoppas jag kan få min de närmaste veckorna oxå!

/Micke

Kommer kameran med Extra present"?

Har läst att Nikon i England och Norge beslutat att skicka med Capture NX utan extra kostnad vid köp av D3 eller D300.
Har inte sett någonting än om att detta även kommer att ske i Sverige.
Någon som vet?

miklu skrev:
Vad roligt för dig!
Beställde från SP den 25/8 och har inte lyckats få något klart besked från dem. När beställde du Nonno?
Hoppas jag kan få min de närmaste veckorna oxå!

/Micke

Jag minns inte när jag beställde, men de hade ännu inte lagt upp något artikelnummer på kameran när jag gjorde beställningen. Jag beställde nog i samband med att specifikationerna på kameran presenterades officiellt av Nikon.

Nu har jag kollat i andra trådar och tippar på att jag ringde in en beställning 22 - 23/8.

Senast ändrad:
nonno skrev:
Jag minns inte när jag beställde, men de hade ännu inte lagt upp något artikelnummer på kameran när jag gjorde beställningen. Jag beställde nog i samband med att specifikationerna på kameran presenterades officiellt av Nikon.

Nu har jag kollat i andra trådar och tippar på att jag ringde in en beställning 22 - 23/8.

Tack Nonno. Hoppas inte alla andra beställde samma dag som Nikon offentliggjorde kameran. För då lär jag få vänta ett tag.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar