Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Leveranser av D300

Produkter
(logga in för att koppla)
Det var värre än Jesper siade.... :-/


Artikelnummer Benämning Antal Apris Lev. datum
----------------------------------------------------------------------------------------
5010114666 NIKON D300 KAMERAHUS 1 1xxxx,xx 2007-12-21
 
Nåja.. Nu ska vi inte gå händselserna i förväg, helt plötsligt drar Nikon ur pluggen :)

D300 skall tydligen vara på väg in i Sverige och på Nikons roadshow så hade Nikon tydligen hävdat - Beställer du D3:an nu, är det leverans om en vecka... Phwwww..Right.
 
Jeppe skrev:
Nåja.. Nu ska vi inte gå händselserna i förväg, helt plötsligt drar Nikon ur pluggen :)

D300 skall tydligen vara på väg in i Sverige och på Nikons roadshow så hade Nikon tydligen hävdat - Beställer du D3:an nu, är det leverans om en vecka... Phwwww..Right.

Om jag fattade det rätt så sa Nikon MINST en vecka, det kunde dom garantera.
 
Fått veta att mina saker finns i sthlm... Beskedet var... Allt i din beställning ligger i sthlm förutom kamerahuset :(

men det innebär att jag får mina nya gluggar på måndag (eftersom dom glömde skicka dom i går)...

LÄNGTAR
 
Jag var i kontakt med SP i onsdags. De hade träffat folk från Nikon.se och fått den info att de första utleveranserna från Japan skulle runt den 21/11. De tillverkar 60' D300/mån sedan sept. Sverige skulle få än större tilldelning än tidigare - 1%
 
Jag kan även tillägga att Nikon har Speciella Fotografer som får de första kamerorna. Sedan verkar det bara vara att vänta. Jag beställde D300 den 29/8, och fick reda på att jag har ca plats 60, men att det fanns de som beställt kameran den 9/8, alltså innan de visste vad som skulle komma. Om augusti är fel månad så menar jag sept. Kommer inte ihåg när det var release för D3, D300
 
Jag beställde flera veckor innan Nikons Pressconference...så jag fick köplats nr 1.

Det enda som var riktigt dåligt, var att det inte var alla butiker som godtog min beställning på nästkommande nikonmodell, eftersom ""de hade minsann inte den upplagd med ett artikelnummer i datan"", jisses vilka idioter...
 
chiyoda skrev:
Jag var i kontakt med SP i onsdags. De hade träffat folk från Nikon.se och fått den info att de första utleveranserna från Japan skulle runt den 21/11. De tillverkar 60' D300/mån sedan sept. Sverige skulle få än större tilldelning än tidigare - 1%

Skulle SP få kamerorna den 21 eller skulle dom skickas från Thailand (D300 tillverkas i Thailand)
det datumet?
Det är ju bara en vecka bort nu så att tilldelning och leveransdatum borde vara spikade vid det här laget.
 
Jag antar att de menar leverans från Thailand. De var försiktiga att lova mig något datum, utan hänvisade till att först ska speciella Nikon kunder få sina kameror, sedan efter det blir tilldelning efter det datum som man beställt kameran. Sedan visste de inte hur ofta leveranser från Thailand blir. Om man läser senaste numret av Kamera & Bild kommer det än test på D300 nästa nummer, och flera fotoaffärer har med både D3, D300 likaså har Nikon själva reklam
 
Ja det visar sig om 2 veckor om man har tur eller inte. Enl min leverantör så kunde det dröja in i december innan dom fick leverans men dom poängterade att dom inte fått något klart besked ännu, antar att dom flesta är försiktiga att lova tills grejerna står på lagerhyllan.
 
Jag står som #1 i väntelistan på D300 hos FotoKungen i Stockholm.
När jag var i kontakt med dem för ett par dagar sen, så trodde dem att jag inte skulle få kameran förräns i december, och att de som säger att den ska komma i slutet av november antagligen bara har fel.

Nu har jag ingen aning om vad det var för kotte som svarade i butiken när jag ringde, så ni får antagligen ta det hela med en rejäl nypa salt!
Dock börjar man ju undra lite...
 
Nikon själva sa så sent som idag på fotomässan att kamerorna börjar levereras i slutet av november, att det kommer förhållandevis många men att dom inte kommer kunna täcka upp alla förhandsbokningar.
 
Jag har fått besked av butik att Nikon i veckan meddelat dem att de kommer att få sin första leverans av D300 den 27: alt den 28:e. Internationellt är det också dessa datum som florerar. Så det är nog dessa datum vi kan rikta in oss på, åtminstone vi som är relativt tidigt på listan ;-) Batterigreppet verkar komma lite senare.
 
johan.morck skrev:
Jag har fått besked av butik att Nikon i veckan meddelat dem att de kommer att få sin första leverans av D300 den 27: alt den 28:e. Internationellt är det också dessa datum som florerar. Så det är nog dessa datum vi kan rikta in oss på, åtminstone vi som är relativt tidigt på listan ;-) Batterigreppet verkar komma lite senare.

Fanns det något datum för objektiv, jag har beställt 24-70 och D300. Kan vi ha samma fotohandlare?
 
Jupps..Hegethorns plingade mig i veckan..tror de var i torsdags och tog upp skarpa ordrar..de hade varit i kontakt med nikon och de trodde säkert att jag kunde se fram emot en kamera i slutet av nov. Batterigreppet skulle nog börja säljas i mitten av dec höftade han till med.

Man får hoppas att de går enligt planerna!
 
Hur många är det som beställt från flera butiker? Om det är ett stort antal som gjort det så kapas ju kön fortare. Skulle vara intressant att se en "prognos" på det bland er som beställt.
Jag har beställt från en butik. SP, för tre veckor sedan så det lär dröja för mig. Får gneta på med min rackarns D200 ett tag till...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.