Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Leveranser av D200

Produkter
(logga in för att koppla)
I fredags hade Expert på avenyn i Göteborg en stor banderoll i sitt skyltfönster där det stog att den fanns i lager hos dem.

/David
 
Äntligen. SP har idag skickat iväg min order. Jag fick vänta lite under två månader. Nu kan jag radera mina bilder på kameran som jag har på min disk. Jag kan skaffa mig ett liv och behöver inte längre sitta vid den här tråden och misströsta :)
Håll ut alla ni som fortfarande väntar allt kommer bli bra:)
 
Jah fått min D200/MB-D200 och SB-800 från CP idag.

D200/MB-D200 är "Made in Thailand". SB-800 och EN-EL3e är "Made in Japan".

Är alla D200 tillverkade i Thailand?
 
Det verkar ju som om alla får sina burkar långt innan tråden hinner till 100 sidor. Så synd....
Skulle det uppskattas om jag som inte beställt någon och aldrig kommer att göra det går in på tråden och gnölar litet emellanåt över att det inte kommit någon kamera till mig??
Us
 
Du kan vara helt lugn. Den är inte sämre för att det står "made in Tailand".
Det finns massor att läsa om Tailand versus Japan här på forumet och jag har förstått att ingen statistik visar att Japan är bättre än Tailand. Du kan sov gott!
 
Vilken lustig händelse att vi kommit dit att man önskar en kamera "Made in Japan" och inte Thailand (eller var nu sammansättning än sker).
På 50-talet ville man inte ha japanska kameror eftersom de ansågs hålla lägre kvalité än Made in Germany eller Made in Sweden. Gjorde de det? Ja, visst gjorde de det men inte så mycket lägre att det motiverade prisskillnaden.
Det är nog samma sak idag,
Us
 
Nu värkar det som att det börjar flyta på lite. Så snart har väl alla som vill ha en D200 en i handen även jag hehe....Vart köper ni era D200 någonstans?
 
I tyskland på postorder

Ingen väntetid
Bra pris
Garanti som gäller överallt

Jag har aldrig förstått mig på de som står i kö här i Sverige
 
DEMO idag och på LAGER

I GP annonseras idag demo av D200 och att den finns på lager. Det är Expert Z-foto (gamla fischer) på Götaplatsen, Göteborg. För övrigt en mycket bra butik med trevlig och kunnig personal.
 
Någon som vet en expertbutik i sthlm/uppsala som möjligen har D200 i lager?
Måste ju få tafsa lite på den... kameran alltså.. ;)
 
Havet skrev:
I tyskland på postorder

Ingen väntetid
Bra pris
Garanti som gäller överallt

Jag har aldrig förstått mig på de som står i kö här i Sverige

Förstå då mig som står i kö i Tyskland (Technikdirekt) och har gjort så sen i februari. Låg på dem senast igår och fick som vanligt hej-kom-och-hjälp-mig-svar som bara säger att de inte vet när de får leveranser från Nikon.

Så bara för att det är utanför Sverige är ingen garanti för att det ska gå snabbare.
 
marpe skrev:
Förstå då mig som står i kö i Tyskland (Technikdirekt) och har gjort så sen i februari. Låg på dem senast igår och fick som vanligt hej-kom-och-hjälp-mig-svar som bara säger att de inte vet när de får leveranser från Nikon.

Så bara för att det är utanför Sverige är ingen garanti för att det ska gå snabbare.
Varför inte handla här med full garanti och omedelbar leverans http://www.blocket.se/vi/8400429.htm?ca=23_3_s
 
stod i kö på två kameror, 1 på hegetorns foto och 1 på webbhallen, men som jag skrev tidigare inhandlade jag en begagnad 20D och lägger resterande kronor på ett 70-200/2.8 istället

men det jag menade var att eftersom jag inte var speciellt snabb på att ställa mig i kö borde det väl inte längre vara speciellt svårt att få tag på en kamera?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.