Annons

Leveranser av D200

Produkter
(logga in för att koppla)
AnWi skrev:
Min D200 börjar på 6 (den är dock köpt i HK).

Inte kan väl serienumret vara kopplat till världsdel?! Då skulle Nikon, redan vid tillverkning, ha bestämt vart kameran skulle skeppas. Det låter inte rimligt.

/AnWi

Det är inte speciellt orimligt. Förenklar Nikons garantihantering en hel del.

Det förekom många trådar kring serienummer i Dpreview när bandning diskuterades som mest. Europas D200:eek:r börjar på 4, USA 3 och Canada 5 om jag minns rätt.
 
Re: Har ni inte läst förut i tråden?

Tyckaren skrev:
Det är INTE D200 i vägverkets/polisens kameraskåp.
Kent, kan du gå i ed på att vägverket gjort sin beställning direkt från Japan?....



I så fall vet i alla fall jag att du ljuger.

Hälsningar

Adam

Enligt senaste numret av Kamera & Bild så handlar det främst om D200 beställda direkt från Japan.
 
Re: Re: Har ni inte läst förut i tråden?

Garden_State skrev:
Enligt senaste numret av Kamera & Bild så handlar det främst om D200 beställda direkt från Japan.

Nja... det står inte svart på vitt att det är just D200.

Det står att polisens specialbeställning direkt från Japan inte påverkar den Svenska tilldelningen av D200.

Men visst är det sannolikt att det är D200 i kameraskåpen även om det itne är omöjligt att det är D70.

I dom gamla skåpen satt det D1X...
 
Har stått i kö hos Scandinavian photo sen i januari och de bara fördröjer leveranstiden hela tiden. Från början sa de trolig leverans i feb, nu senast troligen i maj.

Börjar bli smått desperat då jag sålt min D100 och eftersom jag är kameralös måste jag tacka nej till jobb.
Har därför kollat runt lite senaste veckan och Expert skulle få in i september.

Men idag fick jag napp!
Kontaktade Kamerahuset i stenungsund i förra veckan och de skickade kameran idag!

Bra service!!
 
Repris från annan tråd om leveranser

Vad trött jag är på Nikons leveranstider!

Jag beställde hos min lokale Expert-butik en D200 22/11 -05 och än så länge ingen D200 så långt ögat når! Heller inga besked om när det kan tänkas komma en. Butiken köar på två ställen, hos Nikon samt via Experts egen inköpscentral (eller vad det nu heter). Jag tror inte att jag kommer ha något nytt kamerahus i handen under april månad heller. Jag är den första och ende som beställt hos just denna butik. Att jag står kvar och köar hos min lokale Expert-butik, är för att jag vill ha nära till försäljaren när/om problem uppstår.

Det här är ofattbart och hemskt irriterande! Jag tror att jag i nuläget är den som köat längst i hela landet!

/Nonno - sur som ättika.
 
Re: Repris från annan tråd om leveranser

nonno skrev:

Det här är ofattbart och hemskt irriterande! Jag tror att jag i nuläget är den som köat längst i hela landet!

/Nonno - sur som ättika.

Misströsta inte, den som väntar på något gott väntar ofta på en D200.


Sorry, kunde inte låta bli ;-)
 
Odden skrev:
undra om detta är en ärlig annons men dom verkar ha 2 kameror för omgående leverans för 14900:-
http://www.blocket.se/vi/7959399.htm?ca=16_s

Som jag skrev tidigare i den här tråden: Jag kollade upp vem som ligger bakom företaget och fick fram ett känt namn. Jag har i alla fall tagit risken och beställt en kamera, som enligt uppgift blivit skickad.

Men om två andra skriver i den här tråden och säger att de också blivit lovade en kamera från samma företag så kommer jag nog inte att lösa ut den...
 
Garden_State skrev:
Som jag skrev tidigare i den här tråden: Jag kollade upp vem som ligger bakom företaget och fick fram ett känt namn. Jag har i alla fall tagit risken och beställt en kamera, som enligt uppgift blivit skickad.

Men om två andra skriver i den här tråden och säger att de också blivit lovade en kamera från samma företag så kommer jag nog inte att lösa ut den...

Hoppas du får 1 kamera själv är det inte aktuellt med en D200 för mig är nöjd med min Minolta D7D
 
Re: Repris från annan tråd om leveranser

nonno skrev:
Vad trött jag är på Nikons leveranstider!

Jag beställde hos min lokale Expert-butik en D200 22/11 -05 och än så länge ingen D200 så långt ögat når! Heller inga besked om när det kan tänkas komma en. Butiken köar på två ställen, hos Nikon samt via Experts egen inköpscentral (eller vad det nu heter). Jag tror inte att jag kommer ha något nytt kamerahus i handen under april månad heller. Jag är den första och ende som beställt hos just denna butik. Att jag står kvar och köar hos min lokale Expert-butik, är för att jag vill ha nära till försäljaren när/om problem uppstår.

Det här är ofattbart och hemskt irriterande! Jag tror att jag i nuläget är den som köat längst i hela landet!

/Nonno - sur som ättika.
Hmmm... det kanske är en oengagerad handlare som är orsaken? I så fall kan du förvänta dig samma problem den dag du ev. behöver service, då blir det ändå ingen nytta med att ha nära till försäljaren.

Jag hoppas att jag har fel.

/Tomas, amatörpessimist
 
Repris från annan tråd om leveranser

Tomasz skrev:
Hmmm... det kanske är en oengagerad handlare som är orsaken? I så fall kan du förvänta dig samma problem den dag du ev. behöver service, då blir det ändå ingen nytta med att ha nära till försäljaren.

Jag hoppas att jag har fel.

/Tomas, amatörpessimist

Som tur är så har du fel. :)

De ringer och tjatar intensivt i perioder för att få besked om när kameran kan tänkas komma. De har även tagit kontakt med en annan Expert-butik och hört sig för om de kan få en kamera från den andra butiken.

Jag har varit kund hos dem i dryga 2 år och så här var det inte från start. Allt jag beställde levererades fram till för c:a 1 år sedan med blixtens hastighet. Sedan dess har det blivit oerhörda väntetider.
Jag har alltid fått en mycket bra service och just därför håller jag mig kvar som kund i just denna Expert-butik.

/Nonno
 
Jag tycker också om att vara lojal mot lokala handlare. Jag beställde MB200 och ett nikon 18-200mm och 12-24/f4 nikkor från en lokal handlare här i Borgå. De sa att de inte hade en aning om när de skulle anlända. Veckorna gick.
Så åkte jag till Helsingfors och gick in till en välsorterad butik där (Rajala). De hade allt på lager. Jag ringde min lokala handlare och sa att jag hittat sakerna och att jag inte längre ville ha sakerna. Det är ju en del av spelets regler. Vill man sluta vänta så ska man ringa runt.
Extrabatterier till min D200 fick jag från Odeon Photo i Paris, fö en fantastisk liten affär med massor massor massor av begagnade nikonkameror och nikkorobjektiv.
Dock är det extremt dyrt i Paris. "Fnac" hade D200 på lager för 2000 euro.
 
Re: Re: Re: Har ni inte läst förut i tråden?

Dajo skrev:
Nja... det står inte svart på vitt att det är just D200.

Det står att polisens specialbeställning direkt från Japan inte påverkar den Svenska tilldelningen av D200.

Men visst är det sannolikt att det är D200 i kameraskåpen även om det itne är omöjligt att det är D70.

I dom gamla skåpen satt det D1X...

---------------------------------------------------

För att få slut på i dessa ovanstående spekulationer, och för att alla Nikon entusiaster inkl. mig, inte skall segla iväg för långt i "Hänt i veckan" spekulationerna - så vill jag härmed bara säga:

JAG VET ATT DET MED 100% SÄKERHET INTE ÄR D200 I SKÅPEN. OCH JAG VET MED 100% SÄKERHET ATT DET ÄR D70S I SKÅPEN.

Hur och varför jag vet det vill jag inte gå in på, för precis som M. Risedal inte vill röja uppgiftslämnare så vill ej heller jag.

Adam
 
Det börjar ju bli helt sjukt med leveranser av D200. Verkar ju inte som om man får nån före sommaren. Har någon beställt från utlandet och fått leverans? Hos vilken firma?

http://www.purelygadgets.co.uk/ verkar ha för omgående leverans - de är importerade från Japan men det skiter jag fullständigt i .

Någon som har nån erfarenhet?

Jag har helt tröttnat på att vänta och inga besked alls från Nikon.
 
Tack , Har nu cancellerat min beställning i Sverige och beställt från Tyskland - Det bliev lite billigare och den kommer till mig om 10 dagar.

Fattar inte hur någon kan stå i kö hos en svensk återförsäljare.
 
D200

Ville säga att de som inte fått D200, kan kolla med Japan Photo i Göteborg. Ringde dit idag och kollade om de hade den, och det hade de. Så nu är jag en glad ägare, orka vänta på de långa köerna !
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.