Annons

Leveranser av D200

Produkter
(logga in för att koppla)
Tråkigt med en så dålig onsdag! Onsdagar brukar ju vara dagar då det trillar in lite D200'or i väskorna men idag har INGET hänt. Surt sa räven!

Gnatt!
 
Eller har jag fel!? Nu när jag kollar så är det torsdagar som man ska hoppas på! Underbara imorgon... Gnatt igen!
 
Beställ på japanphoto alla Ni som väntar. Från intresseanmälan till tilldelning tog det 19 timmar på Malmöbutiken.

// Johan Maxe
 
Någon som fått nån D200 från Webhallen nyligen? Läste här tidigare om någon som fick snabb leverans därifrån så jag beställde en för 2 veckor sedan.

Ringde Webhallen igår och de ville inte säja något om kösituationen mer än att det var många som väntade.
 
Havet skrev:
Någon som fått nån D200 från Webhallen nyligen? Läste här tidigare om någon som fick snabb leverans därifrån så jag beställde en för 2 veckor sedan.

Ringde Webhallen igår och de ville inte säja något om kösituationen mer än att det var många som väntade.

En kamera som beställdes i mitten av december levererades igår från webbhallen.
 
Jaaaaa !!!

Den är här nu efter en dryg veckas väntan på Japanphoto i Malmö.

Så nu är min före detta plats hos Cyberphoto ledig. Det blev 500kr dyrare, men det får man stå ut med.

Och så skulle det bli hyfsat väder i helgen också. Gött.
 
swepri skrev:
Jaaaaa !!!

Den är här nu efter en dryg veckas väntan på Japanphoto i Malmö.

Så nu är min före detta plats hos Cyberphoto ledig. Det blev 500kr dyrare, men det får man stå ut med.

Och så skulle det bli hyfsat väder i helgen också. Gött.
Hur länge hade du stått i kö hos Cyberphoto?
 
Någon som vet om denna brist på D200-hus är något som kommer att vara ett permanent problem, eller om Nikon faktiskt planerar att försöka komma ifatt den stora efterfrågan.
 
Garden_State skrev:
Någon som vet om denna brist på D200-hus är något som kommer att vara ett permanent problem, eller om Nikon faktiskt planerar att försöka komma ifatt den stora efterfrågan.

DEt går ju snabbare och snabbare så jag skulle faktiskt tro att det tar 1-2 månader till innan det börjar dyka upp D200 som obokade lagervaror lite varstans.

Jag tror inte att det kommer att finnas drivor av dom men väntetider längre än någon vecka får vi nog inte se.
 
Otåligt väntande som man är så får jag väl ställa motsvarande fråga som några av er andra:

Är det nån som beställt från TechnikDIREKT i Tyskland och fått sin D200 levererad, och om ja, när beställde ni?
 
Hej!

Är analog (störtkär i min F6:a) men har ändå följt denna tråd med intresse. Passerade Japan Photo i Göteborg alldeles nyss och kunde konstatera att det i fönstret fanns tre guldlådor som det stod D 200 på. Den som är sugen kan ju ringa och kolla var innehållet i dessa lådor finns. Kanske i butiken?

Lycka till!
 
Efter att ha stått i kö sedan slutet av januari hos Schönherrs så började jag ruttna (inget ont om Schönherrs dock!), slog alltså en signal till Japanphoto i Malmö (Gbg svarade inte).

Resultatet: en D200 skickas till mig på måndag..(eller om jag har riktig tur så hann de skicka den redan idag).

Jag hade plats 32 hos Schönherrs när jag ringde och kollade i förmiddags, den senaste leverans de fick var 3 kameror "för ett par veckor sedan".

Så snart jag fått min kamera från JP och vet att den funkar så ringer jag Schönherrs och hoppar av kön där. För att döva mitt samvete så får jag väl gå dit och köpa något annat dyrt, för det är en trevlig butik jag gärna vill stödja. :)

/Micha
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.