Annons

Leveranser av D200

Produkter
(logga in för att koppla)
Hittade på Dustin:

Seagate CompactFlash Photo Storage 4GB
Compactflash type ii, 4096 MB Mer

för 995 SEK - Det är ju väldigt billigt

Passar den??
Nån som har provat den??
 
Havet skrev:
Hittade på Dustin:

Seagate CompactFlash Photo Storage 4GB
Compactflash type ii, 4096 MB Mer

för 995 SEK - Det är ju väldigt billigt

Passar den??
Nån som har provat den??

Det är en MicroDrive, den innehåller alltså en liten hårddisk i stället för minneskretsar. Det har en del nackdelar: stöt- o klämkänslig, drar mer ström, troligen långsammare än de snabbare korten osv.

Lite "omodern"; MicroDrives hade sin storhetstid när stora minneskort med flashkretsar inte fanns alls eller var enormt dyra. Nu måste de tydligen reas.

Men många använde dem utan problem, och i princip borde det gå att använda ett sådant med en D200. Nikon har en lista med "godkända" kort nånstans, men även kort som inte står där kan ju fungera fint.
 
"Hittade på Dustin:

Seagate CompactFlash Photo Storage 4GB"

Och jag som läste i någon blaska att det är mycket smartare att köpa på sig fler kort med lite minne än dessa med massor av megabyte, ifall det blir kortis i kortet eller liknande strul så förlorar man ju en väldig massa bilder... Låter inte det vettigt?

Sorry, lite off-topic kanske!

Och sorry att jag glömde tacka för tipset om Norrköping! Thank you very big!
 
Wilko skrev:
"Hittade på Dustin:

Seagate CompactFlash Photo Storage 4GB"

Och jag som läste i någon blaska att det är mycket smartare att köpa på sig fler kort med lite minne än dessa med massor av megabyte, ifall det blir kortis i kortet eller liknande strul så förlorar man ju en väldig massa bilder... Låter inte det vettigt?

...

Håller med till fullo. Själv kör jag med ett par 1 GB Sandisk Extreme. Vart och ett tar 60 råbilder (utan jpeg); det är 5 rullar Bladarfilm.... Sen har jag en liten Archos som jag kan ladda ner korten till om det ändå skulle bli fullt.
 
Nu börjar väntan bli ganska seg, :-(

Beställde från SP i slutet av januari. Är det någon som fått sin kamera därifrån, och i så fall, när beställde ni?

Sitter här med minneskort och vertikalgrepp, men utan kamera. Tröttsamt. Har å andra sidan några rullar film kvar som måste användas, så jag är ju inte helt strandsatt när fotolusten sätter åt :)

MVH
 
Fick min kamera från SP förra veckan, beställde den i början av november... 18-200 objektivet får jag dock vara glad om jag får före midsommar (beställde det samtidigt), de har ingen som helst leveransuppgift på detta. Men D200:an var värd att vänta på, var dock tvungen att inhandla en D50 under väntetiden då jag var i Sydafrika och behövde en digitalkamera, den är också en bra och mycket, mycket prisvärd kamera. Så håll ut!
 
Senast ändrad:
elgenper skrev:
Det är en MicroDrive, den innehåller alltså en liten hårddisk i stället för minneskretsar. Det har en del nackdelar: stöt- o klämkänslig, drar mer ström, troligen långsammare än de snabbare korten osv.
Ja detta är en microdrive, har en gammal IBM och den är minst sagt långsam. Köp riktiga kort istället, att det skulle bli kortis etc är nog inte mer sannolikt än att Ringhals skulle haverera!
 
Det känns ju inget vidare att behöva vänta så länge om man beställer en kamera nu. Funderar faktiskt på att beställa en D70S istället.
 
Ingen dum idé. En kanonkamera. Visst är D200 fantastisk, men du kommer inte att se mycket skillnad i bildkvalitet. Sex mpixel räcker faktiskt långt.
 
Garden_State skrev:
Det känns ju inget vidare att behöva vänta så länge om man beställer en kamera nu. Funderar faktiskt på att beställa en D70S istället.

Jag gjorde exakt så i väntan på min D200. Tackvare det är inte paniken total :) D70s är en mycket kompetent kamera och blir en perfekt backup för D200´n!
 
Samma här. För samma peng som D200 + Sigma 18-50/2,8 skulle kostat mig blev det D70s med kitobjektiv + Tamron 200-500 + Sigma 150/2,8.

Jag är nöjd med det, 'så länge' i alla fall.

/Per
 
Asson skrev:
Det kanske är taktik från Nikons sida. - "En D70s medans jag väntar på D200 tack." :)

Låter långsökt med tanke på alla de kunder Nikon förlorar till bl.a. Canon p.g.a. väntan.

Alla de som är osäkra på vad de ska köpa kan nog bli benägna att köpa tex. Canon D30 etc. De etablerade nikonanvändarna kan nog vänta. Jag undrar vem köper en d70 i väntan på d200? Är det inte analoga användare som nu vill gå över till digitalt. Men dssa sitter nog ofta inne med gammal optik som de inte kan använda på en d70. Däremot på en d200.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.