Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Leveranser av D200

Produkter
(logga in för att koppla)
Asante skrev:
måste ju vara ett rekord i leveranstid i den här tråden. Roligt!

Hehehe..kanske det.
Det blev som ett impulsköp, och impulsköp brukar ju vara dom bästa köpen.
Det får jag nog säga att detta va :)

Ska ladda upp några av mina första alster vid tillfälle.
 
Grattis till kameran Mikael. Det väcker hopp för min del, att du beställde 23 mars och redan fått. Jag ställde mig själv i kö någon gång i slutet av mars, tror faktiskt att det var den 23:e. Då borde den dyka upp snart. Och jag som räknat med att få den framåt juni. Då återstår det bara att köpa objektiv, extrabatterier och minneskort.

En Sigma 18-50 2,8 blir det nog till. Mycket pengar, men det kan det vara värt. Efter att ha ätit linser och bönor i sex månader...
 
Ni som fått era kameror senaste tiden, har ni verifierat att dessa är fri från bandningsproblemen?
 
gost skrev:
Ni som fått era kameror senaste tiden, har ni verifierat att dessa är fri från bandningsproblemen?

Jag har försökt lite smått (fotat in i en lampa och kraftigt överexponerat denna), men jag har inte lyckets få fram nåt. Har jag inte lyckats få fram det så, kommer det nog aldrig att framträda på det sättet jag fotar resonerar jag.
 
mlondahl1 skrev:
Då återstår det bara att köpa objektiv, extrabatterier och minneskort.

Är det någon som vet varför det är så förbannat mycket billigare med Nikonbatterier från t ex USA? Har vi någon miljöskatt på dem här?

Jag har för övrigt inte hittat någon bandning med mitt hus.
 
Jag tröttnade också på de svenska köerna(beställde i början av december).Köpte den istället från Japan. 2 veckors leveranstid, varav en pga säljarens semester :). Priserna var helt ok: Hus ca 15 700, MB200 ca 1400 och två batterier ca 1 100. Allt inklusive frakt och moms. Och jag är mycket nöjd med kameran!
 
gost skrev:
Ni som fått era kameror senaste tiden, har ni verifierat att dessa är fri från bandningsproblemen?

Jag har inte hittat någon bandning än så länge.

Dessutom tog jag 122 bilder idag och batteriet är kvar på 81%. Då har jag bläddrat friskt i menyer och tittat på bilder.

Jag fotar RAW med AF-S objektiv.
 
Senast ändrad:
Fick ett samtal från Japan Photo vid 5 tiden nu i eftermiddag. De hade fått in ett gäng med D200 från Norge med norsk manual, och undrade om jag vill ha en trots ett 500kr högre pris på grund av tull. Annars skulle det vara samma som de med svensk manual.


Blir nog att ta det erbjudandet, bad han som ringde att hålla på en åt mig tills imorgon, är ju lite trött på att vänta. Stått i kö på ett annat ställe i 2 månader redan och här tog det 1,5 vecka. :)
 
AndreasOnTheWeb skrev:
Fick ett samtal från Japan Photo vid 5 tiden nu i eftermiddag. De hade fått in ett gäng med D200 från Norge och undrade om jag vill ha en trots ett 500kr högre pris på grund av tull.

Blir nog att ta det erbjudandet, bad han som ringde att hålla på en åt mig tills imorgon, är ju lite trött på att vänta. Stått i kö på ett annat ställe i 2 månader redan och här tog det 1,5 vecka. :)

tull?
Det är ju ingen tull mellan Sverige och Norge...
 
AndreasOnTheWeb skrev:
Eftersom Norge inte är med i EU tillkomer vissa avgifter.

Men norge är ju med i EFTA vilket gör att fri handel råder mellan EU/EFTA länderna.

Hur stor tull är det från Norge?
Varför gäller inte det andra varor än kameror?

Edit: hm... dom har tydligen ändrat detta. Så sent som i somras fanns EFTA-avtalet kvar med frihandel mellan medlemsstaterna.

Jag har mailat tullverket och frågat exakt vad som gäller.
 
Tror Cyber börjar bli riktigt trötta på mig och mina köplatsfrågor nu men i alla fall.. kompletterar med den sista rapporten..

...
Har fått följande rapporter från Cyber.
Beställde 20060102.

2006-02-07 80:e plats.
2006-02-20 74:e plats.
2006-03-15 59:e plats.
2006-03-27 50:e plats.
...

2006-04-05 42:a plats

..piuhh..vad säger man..
inget leveransdatum så långt ögat når..
Japanfoto verkar ju vara en smidig säljare..
Man kanske skulle byta kö..
 
kazoya skrev:
Tror Cyber börjar bli riktigt trötta på mig och mina köplatsfrågor nu men i alla fall.. kompletterar med den sista rapporten..

...
Har fått följande rapporter från Cyber.
Beställde 20060102.

2006-02-07 80:e plats.
2006-02-20 74:e plats.
2006-03-15 59:e plats.
2006-03-27 50:e plats.
...

2006-04-05 42:a plats

..piuhh..vad säger man..
inget leveransdatum så långt ögat når..
Japanfoto verkar ju vara en smidig säljare..
Man kanske skulle byta kö..

Proppen går ur nu så det går nog lika fort att vara kvar i Cyberphotos kö skulle jag tro.
 
Besked idag !

Hej på er,
har följt forumet under lång tid och under lika lång tid, sen 2 december, stått i kö hos en av de större foto företagen i Sverige.
På vinst och förlust beställde jag en D200 hos JapanPhoto i torsdags förra veckan och idag ringde de och meddelade att min D200 fanns att hämta. Ja, vad säger man??, mer än YEEEEEES.
//Jörgen
 
Grattis hehe

om det va Japanfoto i Göteborg så ringde dom mig och erbjöd mig en kamera idag men eftersom jag beställt en från England som skickades idag så fick jag tacka nej sä de va nog den du fick :)

MVH Jimmy
 
Dajo skrev:
Men norge är ju med i EFTA vilket gör att fri handel råder mellan EU/EFTA länderna.

Hur stor tull är det från Norge?
Varför gäller inte det andra varor än kameror?

Edit: hm... dom har tydligen ändrat detta. Så sent som i somras fanns EFTA-avtalet kvar med frihandel mellan medlemsstaterna.

Jag har mailat tullverket och frågat exakt vad som gäller.
De snackade om tull åtminstone på JP, kanske inte innebär att svensk moms läggs på, men kanske andra avgifter.Vet bara att den kostar 500kr mer än om den gått "riktiga" vägen hit.
 
HockePocke skrev:
Jag har i 3 månader kollat in D200 på nätet och diverse tidningar men varit osäker på om jag skulle köpa den.
I måndags så droppade jag in på Expert på avenyn i Göteborg för att fråga kring D70s och D200 samt provhålla dom.
Killen sa att D200 får du allt ställa dig i kö för, då sa en annan kille i butiken att det inkommit en nyligen idag som kund ej ville ha.
Det slutade med att jag köpte den :)

Det va rena rama turen asså, är så glá över köpet!
Det är mycket sällan något finns i butik när man väl vill ha det!

Så för min del va det 0-tid i väntan på min ;-)

jag stod i den kön förut hade plats 20 eller något Men fick då min från SP före..hade dom betat av sin kö eller fick du den över disk fast det var folk som stod efter kunden som tackat nej till den? Isåfall tycker jag det var lite dålig stil av butiken och bara langa ut den sådär och skita i kön..gillar inte den affären ett dugg faktiskt..riktigt kassa expediter som inte har koll på mycket :) Men det är en personlig åsikt
 
Fick min från dustin idag, :)))

Låg på plats 10 i förra veckan så blev lite förvånad faktiskt..
tror nog att proppen gått ur som dom andra gissar?
 
Nu är min också på gång! Jag ställde mig i kö how webhallen 23 mars och ringde för att kolla läget igår. Den skickades igår morse visade det sig, så den torde dimpa in imorgon elller kanske idag. Kul! Objektiv kommer från CP, förhoppningsvis idag eller imorgon det med. Sedan skall det plåtas och pillas runt i menyer.

Och byggas en liten sarkofag åt min trötta Minolta Dynax 5 med tillhörande sunkigt kitobjektiv 28-100. Äntligen!
 
Isak_B skrev:
jag stod i den kön förut hade plats 20 eller något Men fick då min från SP före..hade dom betat av sin kö eller fick du den över disk fast det var folk som stod efter kunden som tackat nej till den? Isåfall tycker jag det var lite dålig stil av butiken och bara langa ut den sådär och skita i kön..gillar inte den affären ett dugg faktiskt..riktigt kassa expediter som inte har koll på mycket :) Men det är en personlig åsikt

Jag vet faktiskt inte hur dom löst med kön.
Dom sa bara att denna kameran va för en kunds räkning.
Dom hade ringt kunden och han sa att han ville vänta till efter sommarn för han ville invänta nåt nytt objektiv med.
Dom sålde den rakt över disk ja, utan att nämna att andra skulle ha haft förtur.??

Jag kunde ju inte säga nej till denna kameran pga kö-samvete, eftersom dom inte ens nämnde det.
Men nu när du nämner det så mår jag ju inte så bra :-(
Dom borde sagt något om det nu va så!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.