Annons

Leveranser av D200

Produkter
(logga in för att koppla)
Dajo skrev:
Hämtade min D200 idag ganska exakt 5 månader efter beställning...

Grattis Daniel! Längtar efter min kamera otroligt mycket nu...

Lite statistik säger att april blir en bra månad. Hittills har vi en ratio på 2,25 per dag på D200 här på Fotosidan, detta att jämföra med mars som slutade på 1,55 per dag. Ser ljust ut ;)
 
73 sidor på denna tråd... är det månne ett rekord? I så fall kanske vi kan tacka Nikon Sverige för det :)
 
Dessvärre (eller dessbättre) tror jag i princip den här tråden är död nu (eller inom väldigt kort)
 
gost skrev:
73 sidor på denna tråd... är det månne ett rekord?
Nä, den har en bit kvar till den här trådens längd. Fast de handlar om ungefär samma sak. Massor av folk som sitter och gissar om något som bara ett fåtal sett ;-)

För övrigt svalde jag min stolthet idag och tog reda på vad jag hade för könummer (pinsamt). 64.
 
Hittade ingen vettig tråd att skriva det i, men är det någon som har D200n än och kan svara på hur det ligger till med batteritiden? På hemsidan står det :

"7. Kameran levereras med det nya, kraftfulla laddningsbara batteriet EN-EL3e, som klarar upp till 1800 bilder på en laddning "

men det känns som att jag har hört skräckhistorier om 100bilder per laddning och liknande? Någon som har erfarenhet av kameran och vet hur det ligger till?
 
gällande batteritiden på d200 så tycker jag den är klart godkänd. Jag tog ~250 bilder på en pimpeltävling (-5C) och sen på kvällen tog jag 540 bilder på en konsert med ett 70-200 (VR på).
Allt detta på samma laddning (2a laddningen totalt).
 
Var och hämtade ut lite grejjer på Cyberphoto och kunde inte låta bli att fråga... Jag är nr 17 nu. Konstigt nog blev jag bara glad av detta. Kön rör sig och nu känns det inte oändligt långt till kameran :)
 
Jag har i 3 månader kollat in D200 på nätet och diverse tidningar men varit osäker på om jag skulle köpa den.
I måndags så droppade jag in på Expert på avenyn i Göteborg för att fråga kring D70s och D200 samt provhålla dom.
Killen sa att D200 får du allt ställa dig i kö för, då sa en annan kille i butiken att det inkommit en nyligen idag som kund ej ville ha.
Det slutade med att jag köpte den :)

Det va rena rama turen asså, är så glá över köpet!
Det är mycket sällan något finns i butik när man väl vill ha det!

Så för min del va det 0-tid i väntan på min ;-)
 
Sverige verkar inte stå så högt i kurs hos nikon.. Sjalv gick man rakt in i butiken i Singapore o plockade upp ett hus i mitten på januari...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.