Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Leveranser av D200

Produkter
(logga in för att koppla)
Maxe skrev:
Fördelen med att vänta på leverans av D200 är att det enda du kan göra för att få lite känsla är att läsa den engelska pdf-manualen som finns ute.

Så därför kan jag berätta för dig Henrik att det är Custom setting b1 på sid 152-153 i den eng manualen ;-)

Ditt resonemang luktar dyslektiker för övrigt :D

// Johan

Äh.. du har bara inte sett "Yrrol"!

(Tack)

Jaha, då ringde SP och sa att det finns 1st D200 + 1st MBD200 att hämta, vorje ju himmla bonus om min D70 kommit tillbaka från service oxå....

Beställt runt den 20/11

//Thulin

Re: Re: Re: Det är fegt med instruktionsböcker!

Clouseau skrev:
Själv var jag tvungen att läsa instruktionsboken för att hitta RGB historgrammen och jag har fortfarande inte förstått hur man ställer dynamiskt ISO-värde med max-ISO begränsning så jag får väl ge mig på boken igen. Det var mao skitsnack! :eek:)

Vi är nu över 100 på fotosidan som har D200.
Kan de vara meningsfullt att skapa en tråd för tips och tricks, där vi kan ställa frågor och dela med oss av våra erfarenheter.
Hans

Senast ändrad:
Re: Re: Re: Re: Det är fegt med instruktionsböcker!

Hans William skrev:
Vi är nu över 100 på fotosidan som har D200.
Kan de vara meningsfullt att skapa en tråd för tips och tricks, där vi kan ställa frågor och dela med oss av våra erfarenheter.
Hans

Kan finnas många bra anledningar till det. De två bästa är väl att hålla mig ifrån att vara så förbannat OT i den här tråden samt att reta de stackarna som inte fått deras ännu. ;o)

Teknik/tips för D200

Vore oerhört bra med en sådan tråd, så kunde den här tråden handla om "Leveranser av D200".

Leverans från Japanphoto

I fredags ringde Japanphoto i Malmö och meddelade att ett exemplar låg och väntade på mig. Som tur var skulle jag dit och gå på ett bröllop under helgen annars hade väl helgen krypit fram i väntan på postgången. Nu vart det både bröllop och D200, Kul!

Beställde förra onsdagen, så knappt 1,5 vecka.

Gustav grattis jag fick också en d200 från Japan Photo Malmö men utan manual hehe

Dem är jätte snabba... vändate ca 2 veckor bara..

Japan

Map Camera där jag ville köpa den, var fortfarande slut, en och annan "department store" har, men dyrt. "Nikon store" (pyttebutik i ginza) har den inte.
Till slut en annan liten pyttebutik i samma område hade den för ett mkt bra pris.
Så nu är man äntligen Nikonkund! Blev ett beggat 18-55 till den sålänge. Ett billigt alternativ innan 18-200 kommer, som ingen har, och vissa säger Maj. Jag tror Juni-Juli. Dvs någon gång i början av hösten i Sverige, om man inte beställt före jul.

Jag har nu sett flera skyltexemplar där gummit för högerhanden lossnat nästan helt. Så man får väl undvika att slita i den alltför mycket, annars verkar den ju lagom robust.

Det skall bli intressant att se om "islossningen" på D200:an kommer igång den här veckan. Det känns nästan så, eller är det vårsolen som gör det ;)

Fick detta svar från Nikon Europeiska Supportcenter idag.

Fråga:
"Har ni fått några indikationer på att tillgången på D200 husen är på väg att öka, eller räknar ni med att denna låga distrubitionstakt kommer att hålla i sig?"

Svar:
"Den tendens som vi har märkt på sista tiden är att det börjar öka lite med leveranser så nu skulle jag nog tänka mig att det kan ta 4-6 veckor att få en kamera. Men det är alltid bäst att ställa sig på kö hos någon av de större återförsäljarna. Dessvärre kan vi inte göra nåt vad gäller handlarens sätt att fördela kameror på."

Det verkar inte enbart vara svårt att leverera d200 - jag har väntat i över en månad på en 12 - 24mm; jag har beställt via Scand Photo.

När jag förde D200 på tal hos dem, svarade tjejen i andra änden att de precis levererat till dem som beställt d200 i november. Häpp! I den takten får jag vara glad ifall jag får min 200 till jul... Svaret jag då fick av henne var sarkastiskt: "Ja, och då har det nog kommit en ny modell". Jag har aldrig tidigare blivit bemött på det viset av Scand Photo. Hon måste ha haft en dålig dag.

//L

Lena W skrev:
Det verkar inte enbart vara svårt att leverera d200 - jag har väntat i över en månad på en 12 - 24mm; jag har beställt via Scand Photo.

När jag förde D200 på tal hos dem, svarade tjejen i andra änden att de precis levererat till dem som beställt d200 i november. Häpp! I den takten får jag vara glad ifall jag får min 200 till jul... Svaret jag då fick av henne var sarkastiskt: "Ja, och då har det nog kommit en ny modell". Jag har aldrig tidigare blivit bemött på det viset av Scand Photo. Hon måste ha haft en dålig dag.

//L

Du kan ju som hämd avbeställa din 12-24 och köpa den hos B&H istället, dom har den i lager...

http://www.bhphotovideo.com/bnh/con...s&Q=&sku=277227&is=USA&addedTroughType=search

kent.

Någon som vet något om AlfaDigi? Jag har beställt en importkamera därifrån, men det står inget om leveranstider...

Börjar krokna rejält på att skanna neg...

En månads väntan

Den 3 mars beställde jag min D200 hos min lokala Expertbutik. Batterigreppet fick jag då direkt i handen och idag kom huset.

Batteriet är på laddning.......

Min lokala Expertbutik får ett paket imorgon...

Det är ju bara 5 månader efter beställning...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar