Annons

letar stativ

Produkter
(logga in för att koppla)
Har du kollat på Clasolsson ?

Annars så skulle jag verkligen föreslå att du köper något rejält istället för att snåla och få något som du egentligen inte kommer att bli nöjd med.

För 600kr får man ju inte något toppstativ, men eftersom du verkar ha en S5000 som ska sitta på så behöver det ju inte klara jättebelastningar.
För 600kr kans du få något i stil med Velbon CX-660. Funkar bra om kameran inte är så tung och det är ju inte din, men du får vara beredd på att det kan bli lite vingligt om det blåser ute.
Med tanke på din ringa ålder kan kan förstå om budgeten kanske är lite pressad och om det är omöjligt att sträcka sig längre än 600kr så skulle jag kolla lite på begagnade stativ.

Annars är tex Manfrotto Digi 724B ett rätt vettigt stativ för en sådan kamera som du har. Men det kostar ju runt 1000kr.

Hej, jag såg att de hade Hama Star 62 (tror jag det hette) på Expert för ca 400 kr. Det är egentligen ett stativ som passar bäst till video, det kan t ex inte gå i spagat. Men att börja med fungerar det bra. Jag har själv haft ett Hama Star en gång, och det använde jag mycket. Det är inte heller så tungt att bära. Jag köpte mitt på Kjell & Company.

Tänk på att välja ett där det finns ett snabbfäste för kameran, så att du slipper skruva fast den direkt på stativet.

Leta begagnat. Köpte mitt Manfrotto 190 med 141RC-huvud för 500 spänn. Garanterat stadigare än Velbon och Hama för samma pengar. Tyngre? Japp, men det är man beredd att ta när det är sådan skillnad.

davidvpt skrev:
Leta begagnat. Köpte mitt Manfrotto 190 med 141RC-huvud för 500 spänn. Garanterat stadigare än Velbon och Hama för samma pengar. Tyngre? Japp, men det är man beredd att ta när det är sådan skillnad.
Jag kan inte annat än instämma!
Du behöver sannolikt inte tyngre just nu, för då kommer du inte att släpa det med dig. Det är nog det bästa man kan få tag i om man ser till förhållandet pris/vikt/stabilitet. Vill du köra mycket långa telebrännvidder kommer du att behöva något gedignare, men ett 190 kommer att ge dig underbart skarpa bilder med kortare brännvidder!

har köpt

jag har nu köpt ett hama star 700 ef digatal
det är ett rätt bra stativ för min kamera
än så länge har jag inte haft nåra problem med det så det känns som ett bra köp!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar