Laphroaig
Avslutat medlemskap
Det är farligt att fotografera med Leica-kameror; man blir ju så lätt beroende.
/Johan
http://www.mudride.com/blogg
/Johan
http://www.mudride.com/blogg
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ni som känner till. -Var det inte så att många Leicor plagierades fullständigt rakt av i Ryssland och det kan vara en rysk piratkopia?
Angående "mediokert", jag antar att du syftade på mitt tidigare inlägg. Just de optiska kvaliteterna från denna optik är mediokra i dagens mått mätt. det är alltså inte ljusstyrkan i sig som är mediokerVilket fynd och vilka bilder du tagit. Jag älskar Leica och äger några stycken.
Att säga att ett objektiv med f=1.1 är mediokert vete fasen. Leica gör väl i dagsläget världens ljusstarkaste objektiv (f=0.95). Dock är jag ju ingen expert på sådant.
Riktigt bra fynd och jag sitter här och önskar att jag var du.
Ha det så kul med en av världens bästa kameror.
//Dawid
Angående "mediokert", jag antar att du syftade på mitt tidigare inlägg. Just de optiska kvaliteterna från denna optik är mediokra i dagens mått mätt. det är alltså inte ljusstyrkan i sig som är medioker
Leicas nya noctilux-m 50/0,095 är ett mästerverk och långt ifrån medioker, den kostar därefter också
Sedan kan man givetvis tycka om det speciella uttryck man får från dessa ljusstarka lågkontrastglugga med mycket överstrålning osv. Med andra ord som verktyg för en "fotokonstnär" kan de vara helt rätt.
Har du medvetet gjort så att bilderna är suddiga? om du inte gjort det slulle jag skickat den på en CLA direkt för att rätta till fokusen...
///Anders S
och så här blev resultaten efter våran fotorunda:
risa och rosa gärna om kritiken är konstruktiv!
Alla bilder är tagna med leican och 1:1.1. Dock är vissa tagna av mig och vissa utav Henrik Björkman
Grattis till den mycket fina (och värdefulla) utrustningen. Den sista bilden ser riktigt bra ut, de andra har lite missar i fokusering/exponering. Det är bara att öva! Tror att f/1.1 gör sig bäst i svagt ljus inomhus, det är ju då man har mest nytta av det också. Har du motljusskydd? Skulle tro att en sådan här superljusstark 50-talskonstruktion skulle må bra av det.och så här blev resultaten efter våran fotorunda:
risa och rosa gärna om kritiken är konstruktiv!