Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

LCD skärm som sökare på D70 eller kanske en A2

Produkter
(logga in för att koppla)
Nu börjar det likna nåt, vad gäller lull-lull, då återstår bara bildkvaliteten... lär väl inte dröja innan våra mobiler ståtar med fler pixlar än dagens häftigaste DSLR´r... men optiken kanske släpar efter...

tormig skrev:
En sensor som är optimerad för stillbilder kommer alltid att vara bättre på just stillbilder än en sensor som även skall fixa rörliga bilder. En kompromiss är alltid en kompromiss.

Sedan kan det ju tänkas att folk i allmänhet inte tycker att skillnaden är så viktig och just värdesätter möjligheten till rörliga bilder osv. och därför accepterar en sub-optimal stillbildslösning.

Men för dem finns ju redan idag en uppsjö med kameror att välja mellan.

Ok, jag ger upp eftersom du inte köper mitt resonemang, fasthåller dock vid att det kommer sensorer som kommer att prestera mycket bra på bägge områdena.

Men eftersom jag inte arbetar med att utveckla sensorer så får jag böja mig för din kunskap om ämnet.

Men glöm inte, "man ska aldrig säga alltid".

Det finns många före dig som gjort samma misstag genom historien.

Fredrik H skrev:
Ok, jag ger upp eftersom du inte köper mitt resonemang, fasthåller dock vid att det kommer sensorer som kommer att prestera mycket bra på bägge områdena.

Men eftersom jag inte arbetar med att utveckla sensorer så får jag böja mig för din kunskap om ämnet.

Men glöm inte, "man ska aldrig säga alltid".

Det finns många före dig som gjort samma misstag genom historien.

Jag arbetar inte heller med att utveckla sensorer:)

tormig skrev:
En sensor som är optimerad för stillbilder kommer alltid att vara bättre på just stillbilder än en sensor som även skall fixa rörliga bilder. En kompromiss är alltid en kompromiss.

Sedan kan det ju tänkas att folk i allmänhet inte tycker att skillnaden är så viktig och just värdesätter möjligheten till rörliga bilder osv. och därför accepterar en sub-optimal stillbildslösning.

Men för dem finns ju redan idag en uppsjö med kameror att välja mellan.

Ja Något som är optimerat för en viss sak är alltid bättre än något som inte är det. Men skillnaden kommer att bli så liten att endast fundamenalister som av någon märklig religiös anledning tycker sig ana en skillnad.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar