swede
Aktiv medlem
Efter en kommentar på en av mina bilder från en av de stora på fotosidan, kollade jag igenom modell/porträttbilderna på fotosidan och det som slår mig är att 90% av alla bilder liknar varandra. I pose, ljus och omgivelser(oftast en vit eller färgad bakgrund). Har den digitala revolutionen gjort amatørfotografer lata? Jag har varit medlem av fotosidan i 4 år. Och sett utveckling och nedgång i bildmaterialet som flödar in. Det har blivit debatterat i omgångar om allt för många soluppgång/nedgång bilder. Våra kära husdjur har fått på huvudet. Och så har vi tjejerna. Exploatering eller ej. Och nu tycker jag personligen att det på tiden att diskutera alla dessa otaliga mängder av modellbilder som blir loadat upp på sidan. Jag vill gärna höra från er som fotograferar tjejer på er fritid. Vad använder ni Era bilder till? Har ni ett syfte med det eller tycker ni bara det är kul att fotografera tjejer.
Tycker att fotograferna var mer kreativa och självkritiska den gången de höll i en analog kamera.
hilsen peter
Tycker att fotograferna var mer kreativa och självkritiska den gången de höll i en analog kamera.
hilsen peter