ANNONS
Annons

laptop 17"

Produkter
(logga in för att koppla)

Kajsa220

Aktiv medlem
Jag ska köpa en laptop 17" (17" får plats i ryggsäcken) att ha med på resor.
Syftet är att kunna se bilder jag tagit samt att ha miljoner digi-scrap saker i den då jag inte mår bra om jag är bortrest mer än en vecka och inte kan pyssla med min digitala scrapping.

Så - hur ska jag tänka vid köpet?
Skärm som återger bilder bra
Stort utrymme för att lagra digi-prylar

Tacksam för tips

Supernöjd

Hej .

Jag köpte för mindre än 2 månader sedan en ny laptop. De hade ett erbjudande på on-off butiken så jag köpte en Acer Aspire 7220 för 6000 kr.
Den har 17 tums skärm, allt man behöver i programväg och den är väldigt trevlig.
Dessutom uppgraderade de den från 1 till 4GB på internminnet i butiken åt mig.

Var lite tveksam i början till att ha en laptop med 17 tums skärm, då alla mina kompisar har 14 eller 15 tum för de vill ha en "liten" skärm när de reser, men efter 1 dags användande så har jag beslutat att ALDRIG gå tillbaka till mindre än 17 tum.

Det var däremot svårare att finna en väska som rymde en 17 tums dator , då alla väskor jag tittade på var för 15 tum. Så jag gick in på Clas Olsson odch vad finner jag där ?
Jo en dator ryggsäck ( så slipper man märken på axlen efter en tung lap top väska) för 17 tum + plats för annat. Och väskan är sjukt bekväm.

Det svåraste med att köpa en lap-top, var allas åsikter. En sa Dell var bäst, en annan sa HP en tredje sa något annat. Skarpt förvirrande !

Så jag satte mig ner och tänkte vad jag ville ha i min dator:

* Inbyggt nätverk
* Stor skärm
* Bra pris

Och när jag gick in i butiken så frågade jag försäljaren och angav ett maxpris på 6000 kr. Så han visade mig modellerna från 4500 kr och upp till 6000. Men jag valde SJÄLV att köpa datorn för 6000 kr. Inget "pressande" från försäljaren.

Ja du, det var mina 5 öre.

Hoppas det har hjälpt dig :)

kramiz :)

NIKLAS
www.niklaswibom.blogg.se

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto