Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Laga gammal d2xs
- Trådstartare sla
- Start datum
Helmetrock
Aktiv medlem
Nikonhimlen. Eller Hall of Fame
Du kan hitta en sån begagnad för felsökningskostnaden hos verkstaden.
Du kan hitta en sån begagnad för felsökningskostnaden hos verkstaden.
Mats G
Aktiv medlem
D7000
Min gamla kära D2x, fungerar fortfarande klanderfritt.
Men nu har jag köpt en ny D7000 från Camera NU i Holland.
Den kostade vad ett ev. slutarbyte på D2:n gör (Euron är ju jättelåg nu, ca 7000.
Frågade för några år sedan, då sa man ca 10.000:- hos Nikon Solna, men det låter mycket.
Trokänaren får jag väl ta fram och hålla i, när det känns för svårt
D7000, är bättre på allt!
Den är som "mini" av en "riktig" kamera, avsevärt lättare att bära på. Knapparna på samma ställen, så man känner igen sig
Det enda jag retar mig på är luckan till minneskorten som går upp när man tar upp kameran ur väskan. Dom där pyttesmå minneskorten ville jag helst ha bytt mot "riktiga". Sen är greppet för litet, även för mina små händer. Den ger för illgrönt i ex gräsmattor med Adobes RAW i "standardinställnngen". Men vilken skillnad på bruset om man höjer ISO Mycket bättre återgivning i skuggor.
Så vessvärre har nog åren gott om våra gamla "klenoder"
Min gamla kära D2x, fungerar fortfarande klanderfritt.
Men nu har jag köpt en ny D7000 från Camera NU i Holland.
Den kostade vad ett ev. slutarbyte på D2:n gör (Euron är ju jättelåg nu, ca 7000.
Frågade för några år sedan, då sa man ca 10.000:- hos Nikon Solna, men det låter mycket.
Trokänaren får jag väl ta fram och hålla i, när det känns för svårt
D7000, är bättre på allt!
Den är som "mini" av en "riktig" kamera, avsevärt lättare att bära på. Knapparna på samma ställen, så man känner igen sig
Det enda jag retar mig på är luckan till minneskorten som går upp när man tar upp kameran ur väskan. Dom där pyttesmå minneskorten ville jag helst ha bytt mot "riktiga". Sen är greppet för litet, även för mina små händer. Den ger för illgrönt i ex gräsmattor med Adobes RAW i "standardinställnngen". Men vilken skillnad på bruset om man höjer ISO Mycket bättre återgivning i skuggor.
Så vessvärre har nog åren gott om våra gamla "klenoder"