ANNONS
Annons

Ladda ner PS?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag letade som en galning.. Läser man Vad adobe skriver om PS4 student så står det "CS4 finns endast som engelsk version"

Finns svensk version oxo :)

Nu drömmer du. Education Box som är dyrare och fungerar* precis som den kommersiella versionen finns i svensk version men inte Student Edition. Education Box är till ingens förvåning dyrare än Student Edition.

*Får användas kommersiellt vid sidan t ex samt att den går att installera på två datorer som tillhör samma person och där programmen inte används samtidigt.

Nu drömmer du. Education Box som är dyrare och fungerar* precis som den kommersiella versionen finns i svensk version men inte Student Edition. Education Box är till ingens förvåning dyrare än Student Edition.

*Får användas kommersiellt vid sidan t ex samt att den går att installera på två datorer som tillhör samma person och där programmen inte används samtidigt.

Hmm, jag var helt säker på att introduktionen till Digital bildbehandling talade om att det fanns svenska versioner.

Nåja nu verkar det som att så inte är fallet, sorry hade visst fel.

Nja, det är nog inte helt sant. De flesta som kör något piratprogram låter inte programmet gå ut på nätet (om det inte är absolut nödvändigt), man sätter stop i brandväggen.

Och detta för att man är misstänksam mot piratprogrammet, det kan ju innehålla diverse inkörsportar från skumma typer. Alltså låter man inte programmet gå ut. Inte heller vill man att programmet kontakter sin tillverkare, de kan ju välja att stoppa det, eventuellt genom att programmet vill ladda ner en "uppdatering", även om det är ovanligt.

Har jag hört alltså...

Jo visst är det så att man kan stoppa det men en firewall och lite kunskap.

//Kjell

Hmm, jag var helt säker på att introduktionen till Digital bildbehandling talade om att det fanns svenska versioner.

Nåja nu verkar det som att så inte är fallet, sorry hade visst fel.

Education Box som sagt, men den kostar väl i fallet PS CS4 Extended någon tusenlapp till jämfört med Student Edition.

Mindre olagligt, det är helt lagligt! Det gör det betydligt bättre i min värld, sedan kan det ju fortfarande vara oetiskt, fult beroende på hur man genomför det.

Det finns ju nivåer av helvete här, där det fulaste är att registrera sig på en kurs utan någon som helst tanke på att med på undervisningen. I andra änden av spektrat är en doktorsexamen, vilket är jävligt mycket jobb för att få PS billigt ;-)

Allvarligt, det finns hundratals kurser att läsa.
Det går ju att läsa, delta utan att känna pressen på prestation & tentor. Läs för att vidga sinnet inget annat och få en students rabatter på köpet. Då är det inte ens fult längre tycker jag, men allas samvete är olika stort.

Naturligtvis, men att bara skriva in sig på valfri kurs är precis lika oetiskt enligt mig. Sen är det precis som du säger. Det är kul att kunna läsa något utan någon som helst press =)

Vad dom egentligen menar med heltidsstudier ska jag inte svära på. Helfart, eller 100%, är ju vad vi i Sverige menar som heltid, men det kan ju betyda något annat lika gärna.

Så min dotter som pluggar till sjuksköterska kan handla det klart billigare därmed???

Och har photoshop rawkonverterare?? Jag kan noll om bildprogram i stort sett...

Jepp.

Heltidsstudenter oavsett ålder, kön eller inriktning. :)

Det finns raw konverterare, hur den står sig mot andra vet jag inte med den duger mer än väl till mig.

Enligt infosidan jag länkade till ska det vara EXAKT samma funktioner som i icke-studentutgåvan. Adobe Camera Raw är ju gratis att ladda ner, och den tycker jag är mycket bra.

Naturligtvis, men att bara skriva in sig på valfri kurs är precis lika oetiskt enligt mig. Sen är det precis som du säger. Det är kul att kunna läsa något utan någon som helst press =)

Vad dom egentligen menar med heltidsstudier ska jag inte svära på. Helfart, eller 100%, är ju vad vi i Sverige menar som heltid, men det kan ju betyda något annat lika gärna.

Jag förstår inte varför du tycker det. Det finns ju inget krav på att man ska använda programvaran i sina studier så då spelar det ju ingen roll vad man läser eller om man klarar tentamen.

Det är som jag skrev tidigare ett brett spektra här, man kan ju vilja klara tentamen men misslyckas. Har man gjort något oetiskt då oxo?

Strunt samma, möjligheterna finns och alla får följa sitt eget samvete. Lagligt är det hur som helst hur man än agerar efter man är antagen till kursen.

Själv tänker jag få godkänt på kursen Digital Bildbehandling och jag tänker använda intyget jag fått till att köpa LR & PS :)

Jag förstår inte varför du tycker det. Det finns ju inget krav på att man ska använda programvaran i sina studier så då spelar det ju ingen roll vad man läser eller om man klarar tentamen.

Det är som jag skrev tidigare ett brett spektra här, man kan ju vilja klara tentamen men misslyckas. Har man gjort något oetiskt då oxo?

Strunt samma, möjligheterna finns och alla får följa sitt eget samvete. Lagligt är det hur som helst hur man än agerar efter man är antagen till kursen.

Själv tänker jag få godkänt på kursen Digital Bildbehandling och jag tänker använda intyget jag fått till att köpa LR & PS :)

Nej det finns inget krav som sagt.
Däremot är det en förmån till studenter, vilka normalt sett har begränsat med pengar.

Jag jämställer det med att söka ett visst antal kurser och sedan plocka ut studiebidrag tills CSN avbryter utbetalningarna pga dåligt studieresultat.
Det är ett oärligt sätt att utnyttja systemet.

Men det är ett brett spektra, det håller jag med om.
Att gå endast en kurs, allra helst en kurs som Digital Bildbehandlig, tycker jag inte är fel, men då ska man se till att gå den också.

Det är ju hur som helst bättre för Adobe än att ladda ner det gratis =)

Som jag har förstått det med "studentversionen" så är det samma program som den kommersiella, med skillnaden att det bara finns engelsk version och att du inte får med instruktionsböcker och dylikt. Det enda du får är en skiva med programmet...

Som jag har förstått det med "studentversionen" så är det samma program som den kommersiella, med skillnaden att det bara finns engelsk version och att du inte får med instruktionsböcker och dylikt. Det enda du får är en skiva med programmet...

Så har jag också tolkat det.
Sen när du fått skivan måste du skicka in legitimation och ett bevis på att du studerar.
Är allt OK får du upplåsningsnyckeln.
Sen får du bara installera det på EN dator och inte använda det i kommersiellt syfte.

Detta måste ju även betyda att om någon vill köpa din bild som är redigerad i din studentverison av PS, då får du inte sälja den.

Men det är ett brett spektra, det håller jag med om.
Att gå endast en kurs, allra helst en kurs som Digital Bildbehandlig, tycker jag inte är fel, men då ska man se till att gå den också.

Det är ju hur som helst bättre för Adobe än att ladda ner det gratis =)

Jag tror vi är helt överens här faktiskt vad gäller alternativen för en student.
Vi har nog bara lite olika position i det gråa mellan svart och vitt. :)
(Jag menar verkligen liten oxo för jag tror vi står rätt nära varandra.)

Detta måste ju även betyda att om någon vill köpa din bild som är redigerad i din studentverison av PS, då får du inte sälja den.

Det kan ju jobbigt om man startar företag och köper en full version. Då har man ju bilder som man inte får sälja för de är ursprungligen redigerade med studentversion.

Hårklyverier kanske men det borde faktiskt vara resultatet, man gör alla sina bilder osäljbara rent juridiskt.

(Man har ju iofs kvar orginalbilderna, oredigerade om man är det minsta smart)

Jag tror inte Adobe skulle jaga dig av det skälet, speciellt inte om du haft en giltig licens hela tiden till skillnad från så många andra. :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar