Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Lång tid att spara bilden i 20D
- Trådstartare overdoze
- Start datum
Highspeedfreak
Medlem
Är det inte brusreduceringen? Så är det iaf på Nikon D70.
Arne S
Aktiv medlem
Jag tror att Niklas har rätt, gå in i menyn och kolla om du har brusreduceringen påslagen. Sedan får du besluta om du vill slå av den...
Jag har fått förklarat att det funkar så här, något förenklat:
Om man tar en bild med lång slutartid (>0.5 sek) kommer kameran därefter att själv att ta en bild till med lika lång slutartid men med slutaren stängd. Det blir alltså en svart bild (förhoppningsvis...). Därefter jämför den informationen mellan de båda bilderna och allt som är "lika" filtreras bort då det klassas som brus.
Fördelen är att det blir ett bättre bildresultat. Nackdelen...behöver nog ingen förklaring, det tar minst dubbelt så lång tid.
/Arne
Edit// ...och jag är lika snabb som vanligt *har min egen brusreducering på*
Jag har fått förklarat att det funkar så här, något förenklat:
Om man tar en bild med lång slutartid (>0.5 sek) kommer kameran därefter att själv att ta en bild till med lika lång slutartid men med slutaren stängd. Det blir alltså en svart bild (förhoppningsvis...). Därefter jämför den informationen mellan de båda bilderna och allt som är "lika" filtreras bort då det klassas som brus.
Fördelen är att det blir ett bättre bildresultat. Nackdelen...behöver nog ingen förklaring, det tar minst dubbelt så lång tid.
/Arne
Edit// ...och jag är lika snabb som vanligt *har min egen brusreducering på*